فقط 2 درصد از ثروت ایلان ماسک، مشکل گرسنگی جهان را حل می کند!

یک مقام سازمان جهانی غذا می‌گوید فقط ۲ درصد از ثروت ایلان ماسک، صاحب شرکت خودروسازی تسلا، می‌تواند مشکل گرسنگی جهان را حل کند.

به گزارش تازه نیوز، دیوید بیزلی به سی‌ان‌ان گفت میلیاردرهایی مانند ماسک و جف بیزاس،‌ رئیس آمازون، باید برای حل مشکل فقر پا پیش بگذارند.

بیزلی گفت دو درصد ثروت صاحب تسلا ۶ میلیارد دلار می‌شود و این مقدار پول برای کمک به ۴۲ میلیون نفر که درخطر مرگ در اثر گرسنگی قرار دارند کافی‌است.

به گزارش بلومبرگ،‌ ایلان ماسک،‌ مدیرعامل شرکت تسلا نزدیک به ۲۸۹ میلیارد دلار ثروت خالص دارد. مدیر ارشد برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد می‌گوید دو درصد از این پول برای حل مشکل فعلی گرسنگی جهان کفایت می‌کند.

این سازمان می‌گوید مجموعی از مشکلات از جمله تغییرات آب و هوایی و همه‌گیری کرونا، باعث قحطی و گرسنگی در بسیاری از کشورها شده است.
دارایی خالص میلیاردرهای امریکایی در دوره همه‌گیری کرونا تقریباً دو برابر شده است و در ماه اکتبر با بالاتر از ۵ تریلیون دلار رسیده است.

یکی از کشورهایی که برنامه جهانی غذای ملل متحد درباره بحران گرسنگی در آن هشدار می‌دهد، افغانستان است.

این کشور پیش از سقوط دولت اشرف غنی هم وضعیت اقتصادی مناسبی نداشت، اما اکنون با افتادن این کشور به دست گروه طالبان و در نتیجه، از کار افتادن اقتصاد کشور و قطع کمک‌های بین‌المللی به بودجه این کشور، ۲۲/۸ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی مواجهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.