با انجام این نکات هنگام آرایش کردن جوان‌تر به چشم بیایید

اگر می‌خواهید چهره‌ای جوان و شاداب داشته باشید، باید علاوه بر مراقب از اجزای صورت، به آرایش این اجزا نیز دقت کنید.

به گزارش تازه نیوز، برای جوان‌تر دیده شدن لازم است تا خطوط لب‌ها را صاف و افتادگی پلک را رفع نمایید، رنگ چهره را روشن یا حتی خطوط ریز پوست را به نحوی پنهان سازید. در این مقاله بهترین نکات آرایشی را گردآوری کرده‌ایم که با کمک و اجرای آن‌ها قطعاً چندین سال جوان‌تر به نظر خواهید رسید. با ما همراه باشید.

از سایه‌های تیره خودداری کنید

چه روی لب‌ها و چه روی پلک‌ها، از مالیدن رنگ‌های تیره خودداری کنید چون این رنگ‌ها حالتی خشن به چهره شما می‌دهند. اگر می‌خواهید چهره‌ای جوان و شاداب داشته باشید باید دور سایه چشم‌های دودی، رژلب‌های گیلاسی و خط‌چشم مشکی گرافیکی را خط قرمز بکشید. درعوض رنگ‌های ملایم‌تر مانند صورتی، قرمز ملایم یا قهوه‌ای را در اولویت قرار دهید چون قطعاً گزینه مناسب‌تری هستند.

از رژگونه ساتنی استفاده کنید

سایه‌های صورتی، هلویی یا مرجانی برای تقویت درخشندگی پوست و تولید درخششی طبیعی کاملاً‌ ایده‌آل هستند. برای این منظور، رژگونه‌ای با بافتی ساتنی و نسبتاً درخشان انتخاب کنید و آ‌ن ‌‌را به سمت شقیقه‌ها بکشید تا حالت بیضی صورت شکل دلنشینی پیدا کند.

دور لب‌ها را مشخص نکنید

اگر عادت به استفاده از خط‌لب دارید، دقت داشته باشید که رنگ خط‌لب باید همانند رنگ رژلب شما باشد. پیشنهاد دیگر: از یک مداد صاف‌کننده شفاف کمک بگیرید. این قسم مدادها عملکرد جالبی دارند به‌طوری ‌که اجازه نمی‌دهند تا رژلب از خطوط اطراف لب سرازیر شود یا بیرون بزند.

از پرایمر آرایشی صاف‌کننده استفاده کنید

هدف اصلی پرایمر ایجاد پایه‌ای صاف و طولانی‌مدت و بدون چین و چروک برای آرایش صورت است. پرایمر به کنترل چربی پوست کمک می‌کند. همچنین وقتی می‌خواهید نقص‌ها را کم‌رنگ کنید و درخشش پوستتان را کنترل نمایید، پرایمر کاربردی خارق‌العاده دارد. بنابراین اگر می‌خواهید خطوط ریز اطراف چشم، پنجه کلاغی یا پیشانی خود را صاف کنید، درست قبل از کرم‌پودر، یک پرایمر صاف‌کننده بزنید. این ماده همچنین چسبندگی و انسجام بهتری به آرایش شما می‌دهد.

از آرایش مژه‌های پایین خودداری کنید

برای بلند کردن پلک‌ها و باز کردن چشم‌ها، فقط لبه‌های مژه‌های بالایی خود را ریمل بزنید. از آرایش کردن لبه‌های مژه‌های پایینی خودداری کنید زیرا باعث افتادگی پلک شما می‌شود.

استفاده از کرم‌پودر مرطوب‌کننده

پوست‌های بالغ که اغلب فاقد درخشندگی هستند، نیاز به زیرسازی با پوششی درخشان دارند. این پوشش باید حاوی مواد فعال مرطوب‌کننده مانند اسید هیالورونیک، ویتامینE یا پرو ویتامینB۵ باشد.

از رژلب‌های مات دوری کنید

رژلب‌هایی که بافتی پودری دارند، به لب‌ها حالتی باریک می‌دهند و خطوط ظریف دهان را بیش از حد مشخص می‌کنند. بنابراین به‌جای این رژ‌ها، از رژهای ساتنی، لاکی یا حتی نیمه مات کمک بگیرید به‌ویژه اگر به‌دنبال دوام، ماندگاری و انسجام رژلب هستند.

از محافظ آرایش استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد لکه‌های پوستی و کاهش سرعت پیری پوست، توصیه می‌شود به محض ظاهر شدن اولین اشعه از محصولات آرایشی حاویSPF ۲۰، ۳۰ یا ۵۰ استفاده نمایید.

دور چشم‌ها را روشن کنید

کانتور یا همان ناحیه دور چشم که اغلب حالتی مشخص و آبی رنگ دارد، برای به دست آوردن طراوت، نیاز به تقویت دارد. برای این منظور، از یک‌ هایلایتر یا کانسیلر مایع، کمی روشن‌تر از رنگ پوست خود که حاوی ذرات ساتنی شکل است، استفاده نمایید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.