انتقاد روزنامه جوان از وزارت خارجه: تحقیر ایران توسط کره‌جنوبی گریه‌آور است!

روزنامه اصولگرای جوان در شماره امروز خوداز موضع وزارت خارجه درباره اقدام اهدای ماسک به ایران توسط کره‌جنوبی انتقاد کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه اصولگرای جوان با انتقاد از اقدام سفیر کره‌جنوبی درباره اهدای ۲۰۰۰ ماسک به یکی از بیمارستان های تهران نوشت:

انتشار تصاویر خباثت‌آلود اهدای یک کارتن ماسک از طرف سفیر حقیر و وقیح کره‌جنوبی به بیمارستان خصوصی آتیه، موج اعتراض فعالان فضای مجازی نسبت به مدیریت این بیمارستان را برانگیخت.

این بیشتر به یک توطئه می‌ماند که اثر تخریبی آن برای آبروی یک ملت بسیار سنگین‌تر از هر اقدام دیگری بود.

گویا مدیران این بیمارستان از هیچ فهمی در حد یک فعال نوپای رسانه‌ای و سیاسی هم برخوردار نیستند که بفهمند با آبروی یک ملت دارند چه کار می‌کنند! کم‌ترین مجازاتی که برای این حقارت‌پذیری باید انجام شود، چیست؟! و کم‌ترین مجازاتی که باید برای سفیر متعفن کره‌جنوبی در نظر گرفت چیست؟! اخراج او از کشور هم نمی‌تواند پاسخی به این وقاحت باشد.

سفیر کشوری که ۷ میلیارد دلار پول ایرانی‌ها را گروگان گرفته، با یک بسته ماسک در میدان خودنمایی می‌کند و چند ایرانی نا فهم هم به این تحقیر او کمک می‌کنند و ابزار آن می‌شوند، تا آن خسارت میلیاردی دوصد چندان شود!

عکس این معرکه دلقک‌ها ضمیمه توئیتی بود که توئیتر سفارت کره‌جنوبی در تهران نوشته بود: «در جریان دیدار از بیمارستان آتیه و برای کمک به مردم ایران برای غلبه بر کووید-۱۹، جناب سفیر یون، ۲ هزار عدد ماسک (کی‌اف‌۹۴) را به بیمارستان اهدا نمودند.»‌ (اینجا بخوانید)

آن سفیر حقیر و متعفن کره به درک! چرا وزارت‌خارجه تنها به این بسنده کرد که «به این ماجرا در حد طنز نگاه می‌کنیم!» این اتفاقاً بسیار گریه‌آور است! طنزی نبود که کسی به آن بخندد. اگر سفارت کره‌جنوبی دغدغه کمک به مردم ایران را داشت، در این دوران تحریم و کرونا که معیشت زندگی مردم را به‌هم ریخته، پول مردم ایران را بازمی‌گرداند و بلوکه نمی‌کرد. وگرنه اهدای تعدادی ماسک در حالی که ۷ میلیارد دلار پول مردم ایران – چیزی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان- از شهریور سال ۹۷ دست دولت کره است، چه معنایی جز تحقیر ملت ایران دارد؟ هر ماسک را با مردم ایران چند میلیون دلار حساب کرده اید؟!

پذیرش این هدیه از طرف ریاست بیمارستان آتیه جرمی در حد توهین به ملت ایران و برهم‌زدن آرامش روانی مردم دارد. یک بیمارستان خصوصی و گران‌قیمت در شمال غرب تهران چه نیازی به یک کارتن ماسک اهدایی بلوکه‌کنندگان ثروت مردم ایران دارد؟! شرم‌آور آنکه سایت بیمارستان با خوشحالی هم خبر این بازدید و اهدا را منتشر کرده است!

از دشمنی که در جنگ اقتصادی علیه مردم ایران مشارکت دارد که انتظاری نیست؛ دشمن دشمنی‌اش را می‌کند. اما کسی که ایرانی است، چرا باید به این دشمنی کمک کند؟! اگر بیمارستان آتیه به‌رغم دریافتی‌های کلان از بیماران خود نیازمند ۲ هزار ماسک است، اعلام کند تا با کمک خیرین ایرانی برایش ماسک جمع آوری شود.

ماجرای این ماسک‌های اهدایی به نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه هم کشیده شد و سعید خطیب‌زاده در این باره گفت: «این را فعلاً در حد طنز نگه می‌داریم. فکر می‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست ملت دیگری در جیبش باشد. پول‌های جمهوری اسلامی ایران باید برگردد و این‌ها پول‌های قطعی جمهوری اسلامی ایران است. تلاش‌هایی صورت گرفته، ولی به اندازه کافی نبوده است.» هرچند این اظهارات کافی نبود و نیست و وزارت‌خارجه دولت انقلابی باید نشان دهد فرق انقلابی و دیپلمات چیست.

مردم سفیر حقیر کره را رها نخواهند کرد و این توهین آشکار را در آینده روابط اقتصادی و عاطفی و فرهنگی با دولت برده امریکا در نظر خواهند گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.