چگونه برای ایجاد رابطه دوستی پیش‌قدم شویم؟

وقتی به یک مراسم یا جمعی دعوت می‌شوید، دعوتشان را بپذیرید. با دعوت از آنها شما هم جبران کنید. هر چند وقت یکبار از آنها دعوت کنید و از دوستان یا آشنایان خود بخواهید که با هم قهوه یا ناهار بخورید.

به گزارش تازه‌نیوز، ابتکار عمل به خرج دهید. “نیازی نیست منتظر بمانید تا کسی با شما تماس بگیرد و اولین قدم را بردارد. در عوض، شما آغازگر مهربان باشید، حتی اگر درون‌گرا هستید.”
شما گفت‌وگو را شروع کنید.”وقتی با کسانی هستید که دوست دارید بهتر آنها را بشناسید، مکالمه را خودتان شروع کنید. چیزی درباره خود بگویید. به همین ترتیب، اجازه دهید آنها هم در مورد خودشان بگویند.”
خود را علاقه‌مند نشان دهید. حتی اگر فقط با یک نفر ملاقات می‌کنید، می‌توانید با طرح سوالاتی صحیح، شنونده خوبی باشید و احساس راحتی در او ایجاد کنید. سوالاتی با پایان باز بپرسید، با گفتن جملاتی مانند: “بیشتر از خودت بگو” او را تشویق کنید تا بیشتر بگوید.

لبخند بزنید. “ارتباط چشمی برقرار کنید و لبخند بزنید. لبخند زدن در حالی که ارتباط چشمی‌تان خوب باشد، تاثیر مثبتی روی شخص مقابل ایجاد خواهد کرد و در مکالمه احساس راحتی و علاقه بیشتری خواهید داشت.”
اطلاعاتی را با آنها به اشتراک بگذارید. هنگامی که دوستی را می‌شناسید، سعی کنید مواردی کوچک اما خصوصی‌ را راجع به خودتان به اشتراک بگذارید. اگر با آنها راحت باشید، به آنها اجازه می‌دهید تا با شما راحت باشند اما زیاده‌روی نکنید و قدم به قدم کار را به پیش ببرید.
یک لطف کوچک در حق آنها انجام دهید. کارهای مهربانانه کوچک، اغلب منجر به صمیمیت و ارتباط می‌شوند. لازم نیست کارهایتان بزرگ یا شفاف باشد. صرفاً یک حرکت کوچک، احساس خوبی را ایجاد می‌کند.
به دوستی‌تان ادامه دهید.” وقتی با کسی آشنا می‌شوید، اطلاعاتی را ردوبدل کنید. بعداً با آنها تماس بگیرید یا پیام بدهید. از آنها بپرسید آیا می‌خواهند دوباره دور هم جمع شوید. در تماس بودن بسیار مهم است.”

برای پایدار ماندن رابطه دوستی چه کاری نباید کرد

” خودتان را تغییر ندهید. صرفاً برای جا افتادن خودتان متفاوت عمل نکنید. همیشه خودت باش، اصیل و صادق باش.”
لاف نزنید. ” لاف زدن تصور منفی ایجاد می‌‌کند و ممکن است نتیجه‌ معکوس داشته باشد. ”
پرخاشگر نباشید.” خیلی تند برخورد کردن، ممکن است مردم را از شما دور کند. قبل از اینکه دوستی را برای قهوه یا پیاده‌روی ملاقات کنید، با مکالمات دوستانه احساس راحتی ایجاد کنید.”
فوراً منتظر نتیجه نباشید. “ایجاد یک رابطه قوی بین دو نفر زمان‌بر است. نهایت سعی خود را به کار بگیرید اما انتظارات خود را کم کنید. تحقیقات نشان می‌دهد ممکن است۱۰ تا ۱۵ مکالمه به طول بیانجامد تا با فردی دوست شوید.”

چگونه بفهمیم که چه زمانی دوست هستیم

نشانه‌های ایجاد دوستی جدید عبارتند از:

– شخص مقابل دست به ابتکار عمل می‌زند و با شما تماس برقرار می‌کند یا پیام می‌دهد.
– با آنها احساس راحتی و خوبی دارید.
– شما در به اشتراک گذاشتن یا انجام کاری در مقابل آنها مردد نیستید.
– شما با همدلی به آنها پاسخ می‌دهید و آنها نیز با شما همین طور رفتار می‌کنند.
” در ابتدا، مرحله تبدیل شدن است، جایی که آنها کاری انجام می‌دهند تا نشان دهند که برای ارتباط شما ارزش قائل هستند. آنها شروع می‌کنند و پیام کوتاه می‌دهند یا شما را به چیزی دعوت می‌کنند. سرانجام، شما به دوستان دائمی تبدیل می‌شوید و سپس، با گذشت زمان و به طور منظم با آنها در تماس هستید و احساس می‌کنید دوستان واقعی هستید.”

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.