ایران به مذاکرات برنگردد بهای سنگینی می‌دهد

چگونگی حل‌وفصل مشکلات برجام و حضور در توافق هسته‌ای به عملکرد آن‌ها [ایران]و آمادگی دوستان ما، اعضای توافق اصلی، بستگی دارد تا با ما همراهی کنند و اطمینان یابند اگر آن‌ها [به توافق]بازنگردند، باید بهای اقتصادی را آن متحمل شوند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از اقتصاد۲۴، پایگاه اینترنتی کاخ سفید، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که اخیرا برای شرکت در نشست G ۲۰ به ایتالیا سفر کرده بود و در حاشیه این دیدار با رهبران کشور‌های آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار داشته است، در یک کنفرانس خبری گفت: روز گذشته همراه با نخست وزیر جانسون، مرکل و رئیس جمهور مکرون این باور مشترکمان را تصریح کردیم که دیپلماسی بهترین راه ممانعت از دست‌یابی ایران به یک سلاح اتمی است و درباره بهترین راه ترغیب ایران به از سرگیری مذاکراتی جدی و با حسن نیت صحبت کردیم.

بایدن در ادامه این کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که از نظر او ایران چقدر در اظهارات اخیرش درباره آمادگی برای بازگشت به مذاکرات جدی است و در پاسخ به این سوال که آمریکا چه واکنشی به آن‌چه حملات پهپادی اخیر به مواضع آمریکایی خوانده شده است، نشان خواهد داد، بیان کرد: در واقع این دو مسئله باهم فرق دارند. یکی این است که آیا ما به برجام [توافق هسته‌ای]باز می‌گردیم یا نه. بستگی دارد، به همین دلیل اینجا در رم با همکارانم دیدار داشته‌ام که جزوی از آن گروه شش کشور بودند و گرد هم آمده بودند تا بگویند ما باید برای تغییر مذاکره کنیم و من فکر می‌کنم ما هنوز گرفتار قضاوت‌های بد رئیس جمهور ترامپ در زمینه خروج از برجام هستیم.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: بنابراین این خودش یک مسئله جداست و چگونگی حل‌وفصل آن و این که آیا اصلا حل خواهد شد یا نه به عملکرد آن‌ها [ایران]و آمادگی دوستان ما، اعضای توافق اصلی، بستگی دارد تا با ما همراهی کنند و اطمینان یابند اگر آن‌ها [به توافق]بازنگردند، باید بهای اقتصادی را آن متحمل شوند.

او در ادامه گفت: درباره مساله این که ما چگونه به اقدامات آن‌ها علیه منافع و مواضع آمریکا پاسخ خواهیم داد، چه حمله‌ای پهپادی باشند و چه از نوعی دیگر، ما پاسخ خواهیم داد.

3 نظر
  1. کارشناس سیاسی

    مقامات کشور هوشیار و آگاه باشند جو بایدن بمراتب خطرناکتر از ترامپ است او از بدو ورودش به کاخ سفید کشور اروپایی را همراه خود کرده است تا در صورت عدم مشارکت ایران در مذاکرات هستی باتک های اقتصادی بما وارد کند.

  2. احمد

    احتمالا برجامی نخواهد بود و تحریمها ادامه خواهد داشت. دلار میشه پنجاه هزار و نان ده هزار. دزدی و کلاه برداری بیشتر خواهد شد و گران فروشی و اجاره مسکن هم بیشتر و بیشتر. فقر اشکارا قابل مشاهده خواهد بود و گدایی و سو تغذیه هم بیشترین .نا امتی افسردگی و بیکاری و امثال اینها در اینده نزدیک قسمت مردم است. چون ریشه کار خراب است

    1. احمد

      کاملا درست هست. امیدواری دلیل لازم دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.