۵ عادت غذایی که برای لاغری باید تغییر دهید

اگر فکر می‌کنید که باید وزن‌تان را کاهش دهید ولی به‌رغم همه تلاش‌ها همچنان در این کار به نتیجه نمی‌رسید، احتمالا عادت‌های غذایی نادرستی دارید که مانع از موفقیت شما در برنامه کاهش وزن می‌شوند.

به گزارش تازه‌نیوز، آشنایی با عادت‌های غذایی نادرست و تلاش برای مقابله با آنها مجموعا حدود ۱۳۳۵ کیلوکالری را از رژیم غذایی شما کم می‌کند و نقش مثبتی در به موفقیت رسیدن برنامه کاهش وزن دارد. در ادامه این مطلب به عادت های غذایی نادرستی اشاره خواهیم که ترک آنها می تواند در کاهش وزن احتمالی تان موثر باشد. این عادت ها عبارتند:

عادت نادرست اول: خوراکی‌های پُرکالری را در حجم زیادی می‌خورید 

وقتی که در رستوران سیب‌زمینی سرخ‌کرده را به‌عنوان پیش‌غذا یا کیک شکلاتی را به‌عنوان دسر سفارش می‌دهید، ضرورتی ندارد که همه خوراکی ریخته‌شده درون ظرف را به‌تنهایی بخورید. پس اگر هوس کردید که این خوراکی‌های پُرکالری را سفارش دهید، همیشه فقط حجم کمی از آنها را در کنار غذای اصلی مصرف کنید و تکه‌های باقیمانده را با همراهان تان شریک شوید. یک بشقاب سیب‌زمینی سرخ‌کرده حدود ۶۰۰ کیلوکالری دارد، درحالی که اگر نصف این مقدار را به دیگران بدهید، حدود ۳۰۰ کیلوکالری کمتر دریافت خواهید کرد.

عادت نادرست دوم: دستورپخت غذاها را تغییر نمی‌دهید 

فرض کنید که با دستورپخت یک غذای جدید آشنا شده‌اید، اما حجم ترکیبات پُرکالری و پُرچرب این دستورپخت بسیار زیاد است. در چنین مواقعی نباید از همان دستورپخت بدون تغییر پیروی کنید بلکه باید از مواد غذایی کم‌کالری و کم‌چرب به‌عنوان جایگزین کمک بگیرید. کاهش مقداری از حجم بخش‌های گوشتی غذا و اضافه کردن سبزیجات به غذا نیز ترفند موثری برای کاهش کالری غذاهاست. اگر این ترفند مهم را جدی بگیرید، میزان کالری هر وعده غذایی را حدود ۴۰۰ کیلوکالری کاهش می‌دهید.

عادت نادرست سوم: تمام غذای درون بشقاب را می‌خورید 

اگر در رستوران غذا می‌خورید یا یک ساندویچ بیرون‌بر سفارش می‌دهید یا حتی یک غذای مفصل را در خانه برای شام آماده می‌کنید، حتما نیمی از غذای درون بشقاب را دست‌نخورده باقی بگذارید و برای وعده غذایی بعدی نگه دارید. استفاده از سبزیجات بخارپز یا سالاد در کنار غذایی اصلی می‌تواند اجرای این ترفند غذایی مهم را راحت‌تر کند و حدود ۴۱۵ کیلوکالری از رژیم غذایی روزانه کم کند. رعایت این نکته مخصوصا برای کسانی ضروری است که بیشتر از غذاهای آماده و رستورانی استفاده می‌کنند.

عادت نادرست چهارم: افزودنی‌های پُرکالری را از برنامه غذایی تان حذف نمی‌کنید 

بعضی افراد ادعا دارند که در بیشتر وعده‌های غذایی از سالاد استفاده می‌کنند اما همچنان در کاهش وزن به نتیجه نمی‌رسند. معمولا استفاده از افزودنی‌های پُرکالری مانند سس‌های چرب، فرآورده‌های گوشتی، پنیرهای پُرچرب و… در کنار سالاد به چنین مشکلی منجر می‌شود. بنابراین، با کنار گذاشتن این افزودنی‌های پُرکالری از رژیم غذایی حداقل بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوکالری صرفه‌جویی می‌کنید.

عادت نادرست پنجم: از غذاها برای مقابله با بی‌حوصلگی کمک می‌گیرید 

وقتی که بی‌حوصله یا ناراحت هستید، نباید برای مقابله با این حالت روانی سریعا دنبال خوراکی‌های پُرکالری بگردید. هر بار که چنین کاری را انجام می‌دهید، حدود ۱۵۰ کیلوکالری دریافت می‌کنید. بنابراین، اگر بی‌حوصله یا ناراحت هستید، از فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی برای رفع مشکل کمک بگیرید. با این کار حداقل ۱۵۰ کیلوکالری از رژیم غذایی روزانه تان را کاهش می‌دهید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.