روزنامه هتاک به رهبری توقیف شد/ دلیل لغو مجوز روزنامه کلید +عکس

روزنامه کلید توقیف و امتیاز آن لغو شد. دلیل لغو مجوز روزنامه کلید به صفحه یک (جلد) این روزنامه در روز شنبه همین هفته برمی‌گردد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه کلید توقیف و لغو مجوز شد.

آن‌طور که باشگاه خبرنگاران جوان صداوسیما نوشته، روزنامه کلید روز شنبه (۱۵ آبان) در صفحه اول خود تصویری گرافیکی از ترسیم خط فقر چاپ کرد که شکل دست و قلم ترسیم‌کننده تصویری از نامه‌نگاری رهبرانقلاب بوده است.

در همین راستا، دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از لغو امتیاز روزنامه کلید با رای اعضای این هیات خبر داد.

چرا روزنامه کلید توقیف شد؟

علاءالدین ظهوریان امرروز دوشنبه (۱۷ آبان) ضمن تایید خبر توقیف روزنامه کلید تاکید کرد: اعضای هیات نظارت بر اساس قانون مطبوعات کشور رای به لغو امتیاز روزنامه کلید دادند.

تصویر جلد روزنامه کلید و دست رهبری

پیش‌تر هم ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در توضیح ماجرای توقیف روزنامه کلید گفته بود: اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی به صورت مداوم کار رصد فعالیت مجموعه‌های خبری را انجام می‌دهد و در صورت مشاهده موارد تذکرات لازم داده می‌شود و اگر موردی از صلاحیت رسیدگی اداره کل مطبوعات خارج باشد به هیئت نظارت بر مطبوعات ارجاع داده می‌شود.

چه کسانی عضو هیئت نظارت بر مطبوعات هستند و به توقیف روزنامه کلید رأی دادند؟

هیئت نظارت بر مطبوعات متشکل از یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضائیه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام‌الاختیار وی، یک نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجلس، یک استاد دانشگاه به انتخاب وزیر فرهنگ و آموزش عالی، یک مدیر مسئول مطبوعات به انتخاب آنان، یک استاد حوزه علمیه به انتخاب شورای عالی حوزه علمیه قم و یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به انتخاب آن شورا می‌باشد وظیفه نظارت و برخورد قانونی با تخلفات رسانه‌ها را بر عهده دارد. مورد ذکر شده به جلسه فردا هیئت نظارت بر مطبوعات ارجاع داده شده تا تصمیم گیری لازم و قانونی در این خصوص گرفته شود.

علاءالدین ظهوریان روز دوشنبه (۱۷ آبان) در ضمن تایید این خبر ادامه داد: اعضای هیات نظارت بر اساس قانون مطبوعات کشور رای به لغو امتیاز روزنامه کلید دادند.

این مطالب را هم ببینید:

6 نظر
  1. ایلیا

    بجای لغو امتیاز بهترنبود میاوردینشون توی برنامه زنده وفقط پاسخ یک سؤال راازشان میخواستید آنهم اینکه هشت سال مرده بودیدوحالابجای تاختن به مسببین اصلی که همان اصلاح ژلبان رذل هستند به حضرت آقا میتازید

    1. دلسوخته

      دوست عزیز به اندازه کافی همه به اون گروه فاسد هم نقد کردند ولی نتیجه ای نداشت! مشکل منتقدین به حضرت آقا اینه که ایشون چرا از اختیارات قانونی خودشون برای جلوگیری از مشکلات عدیده ای که یه سری نابخرد به وجود آوردن استفاده نمیکندد؟! مگر ایشون ولی مردم نیستند پس باید در همه امور نیز هوادار جامعه اسلامی باشند و نزارند مومنین به وسیله ای یه سری کافر به سختی بیافتند….ایشون در قضیه بنزین ورود کرده بودند ولی در سایر قضایا هیچ عکس العمل عملی از ایشون دیده نشده….

  2. بهرامی

    وضعیت نابسامان اقتصادی در قشر ضعیف رزق و روزی را اول از خدا می خواهند ، اما روزنامه دار ، شاید بدهکار ،به هر حال فردا در رادیو فردا ،اما بهتر است وی و مسببان سریعا احضار و توضیح خواسته شوند ،بزرگشان نکنید

  3. نرگس بانو

    در چند سال گذشته، توی دولت های سرمایه داری رفسنجانی و خاتمی و روحانی، لال بودند؟
    الان یاد فقرا افتادند؟ جالبه که تقصیر رو هم گردن رهبری انداختند. رهبر گفته مردمو بیچاره کنید؟ رهبر اینهمه سفارش به رسیدگی به اقتصاد مملکت نکردند؟
    خدا لعنتتون کنه که فقط به فکر ایجاد فتنه و ضربه به رهبری و نظام و مملکت و مردم هستید.

  4. السا

    باید آزادی بیان باشه…آقای خامنه ای هم همونطور که خودشون بارها فرمودن خادم ملت هستن و نباید یه انتقاد و بزرگ کرد بلکه باید رهبر شفاف سازی کنه…

  5. شکیبا

    با سلام
    پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد (امام خمینی)

    خدا لعنت کند کسانی را که بی عرضه گی و کم کاری خودشان را به پای ولایت می گذارند ، کسانی که سر سوزنی به فکر قشر محروم جامعه نیستند و زبان کثیفشان ، از همه دراز تر هست ، کسانی که آروغ روشنفکری میزنند اما خودشان زمانی پونز در پیشانی دختران مردم فرو می کردند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.