برای شادابی پوست از لوسیون استفاده کنید

اگر می‌خواهید پوست لطیف و نرمی داشته باشید که از رطوبت طبیعی مطلوبی هم برخوردار باشد، باید از لوسیون بدن به‌عنوان یک محصول ضروری و همیشگی استفاده کنید.

به گزارش‌تازه نیوز، بعضی افراد به دلایل مختلف بیشتر از دیگران به مشکلاتی مانند خشکی پوست آرنج‌ها، کم‌آبی پوست ساق‌های پا یا لکه‌های خشکی پوست در قسمت‌های مختلف بدن مبتلا می‌شوند، درحالی که دقیقا همین افراد باید استفاده از لوسیون بدن را به‌عنوان یک ضرورت جدی بگیرند. اما استفاده از لوسیون بدن زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که در موقعیت‌های مناسب و براساس شیوه‌های صحیح استفاده شود. دکتر مایکل کامینر، متخصص پوست‌ومو درباره بهترین موقعیت‌های برای استفاده از لوسیون بدن به شما توضیح می‌دهد.

۱. بعد از حمام

یکی از بهترین موقعیت‌های برای استفاده از لوسیون بدن، بلافاصله پس از پایان دوش گرفتن یا حمام کردن است. به‌گفته دکتر کامینر «وقتی که پوست به‌واسطه تماس با آب مرطوب باشد، بیشترین رطوبت را به خود جذب می‌کند. بیشتر محصولات مرطوب‌کننده نیز زمانی بهترین عملکرد را به اجرا می‌گذارند که پوست این رطوبت حداکثری را داشته باشد».

پس از پایان حمام، آب سریعا از روی پوست تبخیر می‌شود و همین روند می‌تواند پوست را خشک کند. بنابراین وقتی که دوش گرفتن یا حمام کردن به پایان می‌رسد و پوست هنوز حالتی نمناک دارد، باید از لوسیون بدن استفاده کنید.

۲. قبل از ورزش

اگر قصد دارید که در فضای آزاد ورزش کنید، حتما قبل از شروع ورزش از یک لوسیون بدن سبک و غیرجوش‌زا استفاده کنید. سردی یا خشکی هوا می‌تواند احتمال خشک‌شدگی پوست بدن پس از پایان ورزش را تشدید کند، درحالی که استفاده از لوسیون بدن احتمال شکل‌گیری چنین مشکلی را کاهش می‌دهد.

۳. بعد از اصلاح بدن

اصلاح موهای زائد بدن فقط با جداسازی موهای اضافی بدن پایان نمی‌گیرد، چون لایه‌ای سطحی از سلول‌های پوستی هم در این فرایند از بدن جدا می‌شوند. بنابراین اصلاح بدن از این نظر، روندی شبیه به لایه‌برداری پوست دارد. با این‌حال، استفاده از لوسیون بدن به محافظت از لایه پوستی جدید در برابر احتمال خشک‌شدگی کمک می‌کند و تحریکات پوستی ناشی از تماس با تیغ‌ها و ماشین‌های اصلاح را هم تسکین می‌دهد. افرادی که پوست خشک و حساس دارند، باید استفاده از لوسیون بدن بعد از پایان اصلاح موهای زائد را به‌عنوان یک ضرورت در نظر بگیرند.

۴. قبل از خواب شبانه

رطوبت طبیعی پوست در ساعات خواب شبانه از بدن خارج می‌شود. به همین دلیل هم استفاده از لوسیون بدن قبل از خواب شبانه، یکی از ترفندهای کلیدی برای حفظ رطوبت طبیعی پوست است. کسانی که پوست خشک و حساس دارند، باید استفاده از لوسیون بدن قبل از خواب شبانه را در ماه‌های سرد سال جدی بگیرند.

۵. بعد از شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها

برای کمک به جبران رطوبت ازدست‌رفته و پیشگیری از تحریکات پوستی، باید بلافاصله پس از پایان شست‌وشوی دست‌ها و ضدعفونی کردن آنها از لوسیون بدن برای مرطوب‌سازی پوست دست‌ها استفاده کنید.

۶. بعد از لایه‌برداری پوست

اگر در حمام از محصولات لایه‌بردار یا اسکراب‌ها استفاده کردید، در ادامه باید از لوسیون بدن به‌عنوان یک مرحله تکمیلی استفاده کنید. این کار به تسکین تحریکات پوستی در لایه سطحی پوست کمک می‌رساند و سد دفاعی پوست را هم تقویت می‌کند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.