خاطره عجیب از وزیر پیشنهادی رئیسی: حرف رهبری را هم رد می‌کرد!

مسعود فیاضی که این روزها برای وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی شده قبلا در مجلات رشد مسئولیت داشته و انتشار خاطراتی از او در فضای مجازی خبرساز شد.

به گزارش تازه‌نیوز،‌ سید امیر موسوی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: از تجربه‌ام با جناب آقای مسعود فیاضی برایتان بیشتر بگویم ما در رشدجوان دو صفحه معرفی رمان داشتیم. همه‌ رمان‌ها با در نظر گرفتن حساسیت‌های مرسوم انتخاب می‌شدند. وقتی ایشان مدیرمسئول شد، هر ماه، در آخرین مرحله‌ی آماده‌سازی مجلات، این صفحات را حذف می‌کرد.

حتی ناظرانی که خود ایشان گذاشته بودند، آن مطالب را تایید کرده بودند، اما در مرحله‌ آخر خودش مطلب را رد می‌کرد. با این توضیح که مثلاً این رمان تخیلی است و برای نوجوانان مناسب نیست. این رمان ضدجنگ است. در این رمان اتفاق عاشقانه‌ای وجود دارد و این برای نوجوانان مناسب نیست.

من خیلی از این بابت ناراحت می‌شدم و بارها پیش ایشان می‌رفتم و تلاش می‌کردم نظرشان را عوض کنم. یک بار به من گفت: داستانی که در آن عشق وجود دارد، برای نوجوان می‌تواند از دیدن فیلم پورن خطرناک‌تر باشد. چرا که ذهن نوجوان آن داستان را در ذهن خودش به بهترین شکل گسترش می‌دهد.

حتی اینکه من تاییدیه‌ی خود آموزش و پرورش برای یک رمان را ارائه می‌کردم، کفایت نمی‌کرد و ایشان باید خودش شخصاً از افراد مورد اعتمادش (مثل آقای احمد شاکری) پیگیری می‌کرد. حتی یک بار در مورد یکی از رمان‌ها نقل قول آقای خامنه‌ای را به ایشان گفتم.

گفتم: بفرمایید آقای خامنه‌ای شخصاً این رمان را در یک سخنرانی توصیه کرده. آقای فیاضی گفت: ممکن است حضرت آقا در یک سخنرانی عمومی این حرف را زده باشد و دانش‌آموزان دبیرستانی مخاطب حرفش نبوده باشند. یعنی حتی حرف آقای خامنه‌ای را هم از من نمی‌پذیرفت.

همین رویه را هم در مورد معرفی شاعران داشت. یعنی مثلا اگر ما یک شاعر را با یکی از نمونه کارهای مناسبش معرفی می‌کردیم، به کسی می‌سپرد که کل اشعار آن شاعر را بررسی کند و ببیند آیا جایی از چارچوب‌های موردنظرش خارج شده است یا نه. و اگر موردی پیدا می‌کرد، مطلب باید حذف می‌شد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.