شب‌ها، قبل از خواب صورت خود را نشویید!

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید قبل از خواب باید صورت خود را تمیز کنید، ظاهراً سخت در اشتباه هستید! کارشناسان توصیه می‌کنند که هرگز صورت خود را شب‌ها قبل از خواب نشویید. اما علت آن چیست؟

به گزارش تازه‌نیوز، ما همیشه عادت داشته‌ایم که شب‌ها صورت خود را به خوبی تمیز کنیم، درحقیقت بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین زمان برای خلاص شدن از شر باکتری‌ها و آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوست انباشته شده‌اند، شب‌هنگام است.

بسیاری از ما تمایل داریم که محصولات مراقبت شبانه خود را بر روی پوستی تمیز و صاف استفاده نماییم. و این موضوعی است که کاملاً برعکس روال زیبایی بانوان کره‌ای می‌باشد، بانوانی که به داشتن پوستی لطیف و باطراوت معروف هستند.

فراموش نکنید که دقیقاً در طول روز است که پوست ما عملکرد محافظتی خود را انجام می‌دهد و در برابر آلودگی، حملات خورشید و همچنین باد مقاومت می‌کند. بنابراین بهترین کار این است که مراقبت‌های مورد نیاز پوست خود را در طول روز انجام دهیم.

لازم است بدانید که در شب پوست وارد مرحله بازسازی و درواقع نوسازی سلولی می‌شود. بنابراین پوست سعی می‌کند تا حملاتی را که در طول روز متحمل شده است، جبران سازد. بنابراین بهتر است آن را زمانی بشویید که هنوز در این مرحله قرار دارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند که صورت خود را در شب بشویید، اما نه قبل از رفتن به رختخواب. زمان مناسب برای شستن صورت زمانی است که به خانه می‌رسید. این در واقع همان کاری است که بانوان کره‌ای انجام می‌دهند. وقتی به خانه می‌رسند، با عجله دوش می‌گیرند، آرایش خود را پاک می‌کنند و صورت خود را می‌شویند.

چگونه صورت خود را بشوییم؟

برای پاکسازی پوست صورت یا پاک کردن آرایش، از روغن پاک‌کننده آرایش استفاده کنید. سپس برای از بین بردن کثیفی‌ها و آلودگی‌های احتمالی باقی‌مانده، از یک ژل پاک‌کننده استفاده نمایید.

آب به تمیز نگه داشتن پوست کمک می‌کند. اما در فصل زمستان، آب می‌تواند به پوست حمله کند و به آن آسیب وارد سازد. در این صورت، باید به‌جای روی ‌آوردن به آب، خیلی ساده به پاک‌کننده‌‌های آرایش خشک مثل شیرپاک‌کن‌ها بسنده کنید چون نیازی به شستشوی صورت با آب نخواهد بود. بنابراین وقتی پای مراقبت از پوست به میان می‌آید، عادات خوب را در خود نهادینه کنید تا بهترین نتایج ممکن را به‌دست آورید!

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.