ترفندهایی برای جذاب ماندن آقایان با افزایش سن

همه ما با تغییرات جسمی که با بالا رفتن سن همراه است آشنا هستیم: پوست بدن خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد،

به گزارش تازه‌نیوز، لثه‌ها تحلیل می‌روند، بینی بزرگ می‌شود، موهای بدن در جاهای غیر معمول رشد می‌کند در حالی که در برخی جاها به طور کامل می‌ریزد. افرادی که به خودشان اهمیت می‌دهند، خوش‌اخلاق‌تر و از لحاظ اجتماعی سازگارتر می‌شوند. این مردان بیشتر قادرند میان خواسته‌های خودشان از زندگی و نیازهای اجتماعی تعادل ایجاد کنند.

۱. از موهایتان مراقبت کنید
با افزایش سن، به سبک زندگی خود نیز نظم دهید. ممکن است روتختی سال‌های جوانی شما دیگر مناسب استفاده اکنون نباشد. اگر موهایتان در حال ریزش است، از محصولاتی برای تقویت آن می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید برای رویش مجدد موهای خود هزینه کنید. موهایتان را خیلی کوتاه کنید یا سر خود را کامل بتراشید. موی بلند به خصوص اگر موی کم‌پشت دارید، باعث می‌شود تا پیرتر به نظر برسید، نه جوان‌تر. اگر می‌خواهید موهای خاکستری خود را بپوشانید، رنگی نزدیک به رنگ موی طبیعی خود انتخاب کنید.

۲. مرتب باشید
اکنون که به سن پیری رسیده‌اید، نباید ابروهای نامرتب، موهای گوش و کمر داشته باشید. از آرایشگر خود بخواهید که موهای گوش و بینی شما را بگیرد یا می‌توانید این کار را خودتان با استفاده از موبرهای خانگی انجام دهید. با استفاده از موم، اپیلاسیون، کرم‌های موبر یا از طریق لیزر، موهای کمر و سینه خود را از بین ببرید.

۳. ریش‌هایتان را بتراشید
بیشتر اوقات، یک مرد کاملا صورت تراشیده جوان‌تر به نظر می‌رسد تا زمانی که ریش و سبیل دارد. گفتیم که هیچ قانونی وجود ندارد، فقط صورت خود را آراسته نگه دارید. اگر تصمیم به این کار دارید، وقت آن است که موی خاکستری خود را بپوشانید، از رنگی استفاده کنید که مخصوص موی صورت باشد. رنگ مشکی مصنوعی به نظر می‌رسد.

۴. مراقبت از صورت
برای اینکه پوستتان، سن شما را زیاد پیر نشان ندهد، روزانه از کرم ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و بالم لب استفاده کنید. رتینوئیدها موجب می‌شوند تا سلول‌های قدیمی پوست از بین بروند. می‌توانید پوستتان را با بسیاری از محصولات مراقبتی محافظت کنید یا با تجویز یک متخصص پوست نسخه‌ای عالی دریافت کنید. محصولات مراقبتی همچنین از تجزیه کلاژن، ماده‌ای که پوست را جوان نگه می‌دارد، جلوگیری می‌کند و پوست شما را شاداب و جوان نگه می‌دارد.

۵. چین و چروک‌ها را از بین ببرید
آیا وقت آن رسیده که کمی به صورتتان برسید؟ پزشک می‌تواند با تزریق ماده‌ای پرکننده درست در زیر سطح پوست، جای چروک‌ها را پر کند یعنی می‌توانید بوتاکس را امتحان کنید. این ماده ماهیچه‌ها را ضعیف می‌کند و چین و چروک‌ها را باز می‌کند. نواحی معمول چین و چروک، روی پیشانی و اطراف چشم‌هاست. انجام کار روی پوست با لیزر می‌تواند چین و چروک‌های عمیق تا کم‌عمق را کاهش دهد.

۶. عادات سالم را در خود پرورش دهید
اگر می‌خواهید از لحاظ ظاهر خوب به نظر برسید، باید از درون بدنتان مراقبت کنید. شما نمی‌توانید مانند ۲۰ سالگی خود رفتار کنید. آیا این قوانین را می‌دانید: استراحت کافی داشته باشید، غذای سالم بخورید، آب بنوشید، سیگار نکشید، مشروبات الکلی را حذف کنید و سعی کنید بیشتر روزها ورزش کنید.

۷. دندان‌هایتان را خوب بشویید
لبخند زیبا باعث می‌شود داشتن سرمایه یک میلیون دلاری را بخوبی احساس کنید. افرادی که به طور مرتب مسواک می‌زنند و نخ دندان می‌کشند، می‌توانند با یک خمیر دندان سفید‌کننده، تمیزی دندان‌ها را افزایش دهند. مواد سفید‌کننده دندان را نیز می‌توانید در خانه استفاده ‌کنید. همچنین می‌توانید برای معالجه به دندان‌پزشک مراجعه کنید. برای ایجاد تغییر زیاد و در صورتی که دندان‌هایتان کدر، آسیب دیده یا کج شده اند، از روکش استفاده کنید. روکش پوسته‌ای چینی قسمت جلویی دندان‌ها را می‌پوشاند.

۸. لباس مناسب بپوشید
در کمد لباس خود، چند دست لباس با کیفیت مانند کت و شلوار مناسب، کت چرمی و شلوار جین کلاسیک و تیره داشته باشید. در هر فصل چند دست لباس شیک و مد روز را اضافه کنید اما لباس دست دوم نخرید، اگر توانایی خرید آن را دارید، آن را متناسب با سن و سلیقه خودتان انتخاب کنید. از یک سری موارد اضافی مرتبط هم استفاده کنید اما در این مورد زیاده روی نکنید. پوتین و کلاه هم شیک است و همراه با بعضی لباس‌ها متناسب است.

۹. فریم عینک مناسب را انتخاب کنید
فریم عینک‌های کائوچوئی ساخته شده در حال حاضر بسیار مرسوم هستند و موجب می‌شود تا برخی خطوط اطراف چشم را بپوشاند. قابی را انتخاب کنید که قسمت بالایی آن رو به بالا باشد تا چهره شما را باز نشان دهد. از فریم‌هایی که بخش پایینی آن ضخیم یا بصورت انحناء رو به پایین است خودداری کنید. آنها ظاهرتان را پیر یا جاافتاده نشان می‌دهند.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.