ویدئوی تکان‌دهنده: کرونا آذر ۹۸ وارد کشور شده بود!

انتشار مستندی در شبکه اول سیما در خصوص زمان ورود کرونا به کشور، واکنش‌های مختلفی را در پی داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، پنهان‌کاری کرونا در ایران، از جمله مباحث تکراری دو سال گذشته بین مردم و متخصصین است.

زنده یاد دکتر زارعی، نماینده جنجالی مجلس در مستندی که دو شب پیش از شبکه اول سیما پخش شد، به راوی مستند که دی ماه درگیر یک بیماری سخت شده بود، گفته این بیماری کروناست و فراگیر خواهد شد.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این ویدئو می‌گویند کرونا از آذر ۹۸ وارد کشور شده بوده و ظاهرا همه مطلع بودند!

این مستند را برنامه ثریا تهیه و پخش کرده است. مستندی که تمام گمانه‌زنی‌ها درباره پنهان‌کاری کرونا در ایران را به نوعی تایید می‌کند.

پیش‌تر بارها کارشناسان از پنهان کاری چینی‌ها در اطلاع رسانی گسترده در خصوص ویروس کرونا خبر داده بودند. اگرچه وزارت خارجه چین می‌گوید پیدا شدن ردپای کروناویروس در مرکز سرطان در ایتالیا مربوط به سپتامبر 2019 نشان دهنده مبرا بودن چین از اتهام شیوع کووید 19 است.

این در حالی است که غرب با زدن مثال درباره مرکز سرطان تاکید کرده که این امر نشان می‌دهد که ویروس از ماهها قبل در چین بوده و آنها پنهان کاری کردند. اما وزارت خارجه چین می‌گوید این کشف به معنای شیوع کرونا از اروپا به چین است و نه از چین به دنیا!

ویروس چینی حالا نزدیک دوسالی است که جهان را درگیر خود کرده. از روز اعلام تا به حال بیش از 5میلیون نفر در جهان بر اثر ابتلا به کووید-19 جان باخته‌اند و اقتصاد جهانی نابود را نابود کرده است.

با این حال چین می‌گوید  کرونا را کنترل کرده و هنوز تلاش برای یافتن منشا ویروس و نحوه انتقال آن از حیوان به انسان ادامه دارد.
طبق مدارک و اسناد بیمارستانی لورفته، کروناویروس در ووهان چین{پایتخت رسمی کووید 19} 3 ماه زودتر از اعلام رسمی شیوع یافته است.

سوابق پزشکی در ووهان نشان می‌دهد بیمارانی با شکل جدید و مرموز از بیماری ذات الریه در اواخر سپتامبر تا اوایل دسامبر در 8 بیمارستان تحت درمان قرار گرفته‌اند. بر این اساس دست کم 8 تن از بستری شدگان با بیماری ناشناخته شبیه علائمی مانند کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

بنابراین اگر این موارد به طور رسمی و شفاف تایید شوند، نشان از مغایرت اعلام زمان شروع بیماری توسط پکن به جهانیان دارد.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.