دوپینگ ترکیه با پول ایرانی‌ها/ اقتصاد کشور همسایه تقویت شود، اما خودرو وارد نشود!

رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت وان ترکیه می‌گوید ایرانی‌ها پس از وقفه‌ای طولانی بار دیگر به این استان سرازیر شده‌اند.

به گزارش تازه نیوز، رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنعت وان ترکیه با بیان این‌که ایرانیان پس از وقفه‌ای طولانی بار دیگر به این استان می‌آیند، اظهار داشت: همه ما تحت تاثیر منفی ویروس کرونا بودیم که موجب قرنطینه‌های طولانی و بسته‌شدن مرزها شده بود؛ اکنون با بازگشایی مرز و حضور گردشکران شاهد رونق بازار در وان هستیم.

او ادامه داد: اکثر گردشگران را ایرانیان تشکیل می‌دهند. فقط در یک روز ۳۲۰۰ گردشگر وارد استان شدند و از دیروز تاکنون همه هتل‌ها پر شده است. وان یکی از امن‌ترین شهرهای ترکیه است و مکان‌های تاریخی و توریستی زیادی دارد. گردشگران می‌توانند آزادانه شبانه‌روز در خارج از خانه به تفریح و گردش بپردازند.

سایت تحریریه در واکنش به این اظهارات و آمارها نوشت: معتقدیم که هر کسی می‌تواند پول خود را به هر روشی خرج کند، یکی با گردشگری و مسافرت، یکی با خریدن لوازم خانگی، دیگری با پس‌انداز سرمایه خود و عده‌ای هم دوست دارند این مبلغ را خرج خرید خودرو برای رفاه خود و خانواده کند.

در چند روز پس از بازگشایی دروازه مرزی میان ایران و ترکیه نزدیک به ۳۰۰۰ نفر به گفته مسئولین ترکیه‌ای برای گردش در شهر مرزی وان وارد آن‌جا شدند و به احتمال زیاد هر شخص برای مسافرت و گردش حداقل مبغ ۲ تا ۵ هزار دلار به همراه خود می‌برد که مبلغ بسیار زیادی طی چند روز از کشور خارج می‌شود و این روند هر هفته هم وجود خواهد داشت و مبالغ زیادی برای گردشکری از کشور خارج می‌شود.

مقایسه سکوت در برابر خروج ارز برای کمک به اقتصاد ترکیه و هیاهو در برابر واردات خودرو آن هم در برابر گزینه انتقال ارز بدون ذکر منشاء و استفاده از ارز اشخاص خارج از کشور، عجیب به نظر می‌رسد. سوالی که وجود دارد این است چرا مردم می‌توانند برای گردشگری ماهانه مبالغ بسیاری از کشور خارج کنند ولی برای خرید خودرو و وارد کردن آن به کشور اجازه ندارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.