قوانین طلایی مراقبت از پوست مخصوص آقایان

همانطور که هر فردی شخصیتی مختص خود دارد، پوست هر کس نیز متفاوت است. بنابراین موادی که برای مراقبت از پوست در بازار موجود هستند، روی هر پوستی اثری متفاوت دارند.

به گزارش تازه‌نیوز، دیوید بکهام یک بار در مصاحبه‌ای عنوان کرده‌ است که گاهی از محصولات مراقبت پوستی همسرش استفاده می‌کند، آن‌هم به این دلیل که می‌داند این مواد تاثیری مشابه روی پوست وی نیز دارند. شما مجبور نیستید همه محصولات موجود در بازار را مصرف کنید بلکه باید بکوشید تا برنامه‌ای موثر برای مراقبت از پوست خویش داشته باشید،‌ برنامه‌ای کاملاً‌ حساب شده که به شما این امکان را بدهد تا به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن شادابی و جوانی پوست خویش را حفظ کنید.

یک روتین زیبایی کامل و بی‌عیب و نقص پیدا کنید

پیدا کردن یک روتین عالی مراقبت از پوست، می‌تواند زمانبر باشد و نیاز به تلاش بسیار دارد تا زمانی که بهترین نتیجه حاصل شود. به اولین محصولی که پیدا می‌کنید یا ارزان‌ترین آن اکتفا نکنید، مراقب باشید که هر محصولی برای پوست شما مناسب نیست و آن‌هایی که به شما کمکی نمی‌کنند، قطعاً برای پوستتان ضرر دارند پس به سرعت آن‌ها را تعویض نمایید.نکته اصلی این است که همه انواع پوست به یک مرطوب‌کننده خوب، یک پاک‌کننده ملایم و یک ضدآفتاب قوی نیاز دارند.

ترتیب بر نتیجه تاثیر می‌گذارد

ترتیب مصرف محصولات مراقبتی پوست بسیار مهم است، چون رعایت این ترتیب، به پوست امکان می‌دهد تا این مواد را به بهترین شکل ممکن جذب کند. قاعده کلی این است که ابتدا از سبک‌ترین محصولات استفاده کنید، سپس از غلیظ‌ترین آن‌ها و درنهایت ضدآفتاب. بنابراین در گام اول، پاک‌کننده، در وهله دوم، سرم، سپس مرطوب‌کننده و در پایان ضدآفتاب.

در مصرف لایه‌بردارها محتاط باشید

توصیه می‌شود هر از چند گاهی از لایه‌بردار استفاده کنید تا به از بین بردن سلول‌های مرده پوست، آلودگی‌های انباشته شده و همه مواردی که پوست را خشک، بی‌جان و پیر می‌کند، کمک نمایید، اما به یاد داشته باشید که در این کار زیاده‌روی نکنید چون لایه‌برداری زیاد، چربی طبیعی پوست را از بین می‌ببرد و به آن آسیب جدی می‌رساند. معمولاً توصیه می‌شود که لایه‌بردارها را دو بار در هفته استفاده نمایید.

برخی از مواد را با هم ترکیب نکنید

اگر از رتینول که از مشتقات ویتامینA است و برای مبارزه با پیری پوست بسیار موثر است، استفاده می‌کنید، از سایر مواد فعال (مانند ویتامین C) استفاده ننمایید، چون بسیاری از این مواد ناپایدار هستند و در صورت ترکیب کردن می‌توانند تاثیرات نامطلوبی روی پوست بگذارند.

روز و شب

محصولات مختلفی وجود دارد که می‌توانید در برنامه روزانه خود استفاده کنید. در این میان، برخی از آنها بهتر است صبح‌ها استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر برای روتین‌های عصرانه ایده‌آل هستند (زیرا سنگین‌ترند و یا با قرارگرفتن در معرض آفتاب، باعث شکل‌گیری لکه‌های پیری در سطح پوست می‌شوند).

به عنوان مثال، ویتامینC باید ترجیحاً در طول روز مصرف گردد تا از آنتی‌اکسیدان‌ها و قابلیت آن در محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراءبنفش بیشتر استفاده شود، در حالی که محصولات رتینول باید شب‌ها مورد استفاده قرار گیرند چون نور خورشید می‌تواند بر عملکرد آنها تاثیر منفی بگذارد. حتی محصولاتی وجود دارند که می‌توانند حساسیت پوست شما را به نور افزایش دهند.

ضدآفتاب، ضروری است

چه در باران، چه در باد، چه در برف و چه هنگامی‌ که ابرهای خاکستری آسمان را فراگرفته باشند، کرم ضدآفتاب برای حفظ جوانی و سلامت پوست شما ضروری است؛ درحقیقت توصیه اکید می‌شود که در هر شرایط جوی، از مصرف ضدآفتاب غفلت نکنید! شما باید ضدآفتابی انتخاب نمایید که حداقلSPF آن ۳۰ باشد. فقط فراموش نکنید که این کرم حیاتی را روی صورت، گردن، گوش‌ها و دست‌ها نیز بمالید.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.