دلالان بلای جان بازار؛ چه شد که صنعت خودرو ضعیف شد؟

صنعت خودرو ایران نه تنها پیشرفت نکرده بلکه روز به روز ضعیف‌تر می‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش تازه‌نیوز، امیرحسین جلالی درباره نحوه قیمت گذاری خودرو و فرآیندی که در این حوزه باید دنبال شود، به خبرآنلاین گفت: یکی از مهم ترین مشکلات در صنعت خودرو، قیمت گذاری دستوری است؛ این موضوع سبب شده که خودرو با قیمت کارخانه به دست مصرف کننده واقعی نرسد و همواره دلالان و فرصت طلبان از این وضعیت بهره برداری کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید خودرو بیشتر از نیاز واقعی است و همین امر سبب شده در قرعه کشی ها شاهد ثبت نام میلیونی باشیم. برای پایان دادن به این مقوله و توزیع مناسب خودرو در بازار یک راه وجود دارد و آن فاصله گرفتن دولت سیزدهم از مقوله قیمت گذاری خودرو است.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: فرآیند قیمت گذاری دولتی و شرایطی که شورای رقابت برای صنعت خودرو ایجاد کرد، باعث شد این صنعت روز به روز ضعیف تر شود و نتواند در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو به‌واسطه قیمت گذاری دولتی، متحمل ضرر و زیان شد، افزود: دلالان و واسطه ها از بازار خودرو سودجویی کردند و اجازه نمی دهند که مردم در آرامش و فارغ از نوسان نسبت به خرید خودرو اقدام کنند؛ اگر از قیمت گذاری دستوری فاصله گرفته شود دیگر فرصت برای بهره برداری سودجویان فراهم نخواهد شد.

جلالی تصریح کرد: وضعیت بازار خودرو سبب شده که اقتصاد کشور هم دچار چالش های شود لذا با خروج از قیمت گذاری دستوری، می توان به سمت رشد کیفیت و افزایش تولید محصول حرکت کرد.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.