توصیه‌هایی برای لاغری سالم و سریع

افراد برای لاغری موضعی اندام خود به ویژه در ناحیه شکم باید از ورزش و تغذیه ویژه بهره‌ بگیرند.

به گزارش تازه‌نیوز، افراد برای آن که بتوانند به صورت موضعی اندام خود را لاغر کنند باید علاوه بر نوع تغذیه ورزش‌های موضعی هم انجام دهند؛ اگر کالری بیش از حد دریافت کنند موجب تجمع چربی درامعا و احشای بدن می‌شود.
تجمع چربی اصولا در زیر پوست و در امعا و احشای است و بر حسب شرایط فیزیولوژی افراد در برخی بیشتر در قسمت بالا تنه و در برخی در قسمت پایین‌ تنه و باسن تجمع دارد.

افراد چاق چه اندامی دارند؟
در برخی افراد چاقی به صورت گلابی شکل و بیشتر در باسن است و در برخی افراد سیبی شکل و چربی دور شکم آن‌ها است؛ در آقایان عموما این چربی به صورت سیبی شکل است و در خانم‌ها گلابی‌ شکل که می‌تواند بر حسب تحرک این شکل متفاوت باشد.
در مجموع دریافت کالری بیش از حد نیاز و عدم فعالیت فیزیکی باعث تجمع چربی در بدن می‌شود که در نهایت باعث چاقی و بدفرم شدن اندام‌ها خواهد شد، لذا افرادی که مایل به لاغری موضعی هستند باید ورزش مناسب آن ناحیه را به دفعات بیشتر انجام دهند.

چای سبز و لیمو ترکیبی عالی
بی تحرکی باعث دریافت کالری بیشتر و در نتیجه کاهش سوخت و ساز بدن می‌شود؛ بعضی از مواد غذا‌یی همچون مواد کافئین دار باعث افزایش متابولیسم می‌شوند همچنین ترکیب چای سبز با لیمو یا زنجبیل اثربخشی فوق‌العاده‌ای در آب کردن چربی‌ها دارد.
زمانی که افراد سوخت و ساز بیشتری داشته باشند تجمع چربی کمتر خواهد بود؛ لذا برای اینکه سوخت و ساز افزایش یابد فعالیت و ورزش بیشتری انجام دهند، قابل ذکر است اگر به آب کردن چربی‌های شکم تمایل دارید و مشکل کمری و دیسکی ندارید دراز و نشست ورزش مناسبی برای این ناحیه است.

تخم کتان را در لاغری فراموش نکنید
تخم کتان بهترین منبع امگا ۳ است به همین دلیل توصیه می‌شود در مواد غذایی خود از پودر آن استفاده کنید؛ بسیاری از افراد برای لاغری راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند مثلا ماست و کدو را با هم ترکیب و میل می‌کنند که موجب کاهش چربی و قند خون می‌شود و عامل کاهش وزن نیست.
افراد برای رسیدن به اندام مناسب باید کل کالری دریافتی خود را تنظیم کنند آن مطلبی که از دید تغذیه مهم است و پزشکان آن را توصیه می‌کنند اینکه قبل از سیر شدن از خوردن غذا دست بکشید.

منبع: بهداشت‌نیوز

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.