به این دلایل ذرت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

اگرچه شاید مقدار فراوان نشاسته مهم‌ترین خصوصیت ذرت به‌نظر برسد اما این خوراکی منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبرهای غذایی است که به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی و عملکرد گوارش کمک می‌کند.

به گزارش تازه‌نیوز، یادتان باشد که ذرت فاقد گلوتن است و از همین‌رو جزء منابع اصلی غذایی در مبتلایان به بیماری سلیاک محسوب می‌شود. اما مهم ترین خواص این غله عبارتند از:

غنی از آنتی‌اکسیدان

ذرت همانند دیگر منابع خوراکی‌های گیاهی حاوی انواع ترکیبات آنتی‌اکسیدانی است. گنجاندن این گروه از خوراکی‌ها به‌دلیل مقابله با تاثیر رادیکال‌های آزاد در بدن زمینه بروز بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش می‌دهد و بروز علائم مرتبط با پیری سلولی مانند دردهای مفصلی را کاهش می‌دهد.

مقابله با کلسترول

ذرت سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که در کاهش کلسترول بد خون (LDL) نقش دارد و از طرفی سطح کلسترول مفید خون (HDL) را افزایش می‌دهد.

منبع غنی ویتامین‌ها

مقدار ویتامین‌های گروه B   ذرت که نقش اساسی در متابولیسم سلول‌ها دارد، دو تا سه برابر بیشتر از دیگر سبزیجات تازه است. همچنین سرشار از ویتامین A است که علاوه بر محافظت در برابر تحلیل شناختی و بهبود بینایی، به تقویت عملکرد ایمنی بدن نیز کمک می‌کند. همچنین، ذرت تنها غله‌ای است که کاروتنوئید دارد که این ترکیب آنتی‌اکسیدانی تاثیر جدی در حفظ سلامت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های مختلف نظیر آلزایمر خواهد داشت.

بهبود عملکرد سیستم گوارش

یکی دیگر از مزایای ذرت، فیبرهای حل‌نشدنی آن است. این نوع فیبرها نه تجزیه می‌شوند و نه در خون جذب می‌شوند بلکه در سیستم گوارشی باقی می‌مانند و به دفع مواد زائد از بدن کمک می‌کنند. دریافت کافی فیبرهای حل‌‌نشدنی زمینه بروز یبوست، هموروئید و سرطان کولون را کاهش می‌دهد. فیبرهای موجود در ذرت علاوه بر این تاثیر مثبت، با افزایش احساس سیری در کنترل وزن نیز موثر است.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.