کشنده‌ترین موجودات زمین را بشناسید +تصاویر

در این مقاله قصد داریم تا ۱۰ جاندار خطرناک و کشنده‌ی جهان را به شما معرفی کنیم.

به گزارش تازه‌نیوز، در جهان پیرامون ما دنیای ناشناخته‌ای وجود دارد که گاه با دانستن اسرار آن‌ها انگشت حیرت به دهان می‌گزیم و لرزه بر انداممان می‌افتد که به راستی دنیای ما بسیار شگفت‌انگیز و گاه ترسناک جلوه می‌کند. درک این نکته حائز اهمیت است که حتی جاندارانی که در ظاهر بی‌آزار هستند نیز می‌توانند خطرناک‌ترین و کشنده‌ترین جانداران باشند و بر عکس موجوداتی که خطرناک به نظر می‌رسند حتی ممکن است به شما آسیب هم نرسانند.

۱. پشه (Mosquito)

پشه (Mosquito)

به نظر می‌رسد این جاندار، کوچکترین و در عین حال خطرناک‌ترین موجود در جهان باشد. پشه‌ها مسئول بیش از ۳ میلیون مرگ و میر در سال هستند. اگرچه کم خونی ناشی از نیش پشه بسیار نادر است، اما بزاق پشه می‌تواند تحریک کننده باشد و سیستم ایمنی بدن را تحریک کند. پشه‌ها عامل بیماری‌های زیادی از قبیل مالاریا، ویروس زیکا (Zika)، ویروس چیکونگونیا (Chikungunya)، تب زرد، تب دنگی و بسیاری دیگر هستند.

۲. عقرب Deathstalker

. عقرب Deathstalker

این گونه‌ی عقرب که از خانواده Buthidae است در واقع جزء یکی از جانداران بسیار سمی و خطرناک در جهان به حساب می‌آید. این گونه‌ی عقرب بیشتر در مناطق بیابانی آمریکای شمالی و خاورمیانه یافت می‌شوند. این عقرب مسئول بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر‌های ناشی از گزش عقرب‌ها در سراسر جهان است. طول این عقرب می‌تواند تا ۷۷ میلی متر برسد. نیش آن بسیار دردناک بوده و سم آن می‌تواند باعث مرگ شود.

۳. فیل آفریقایی (African Elephant)

فیل آفریقایی

فیل آفریقایی نیز به عنوان یکی از خطرناک‌ترین حیوانات جهان شناخته می‌شود. آن‌ها بسیار بزرگ هستند و گرچه آرام به نظر می‌رسند، اما می‌توانند خطرناک باشند، زیرا بسیار تهاجمی عمل می‌کنند. آن‌ها قادر به کشتن حتی یک کرگدن هستند و می‌توانند به مردم حمله کنند. قدرت و توانایی آن‌ها بسیار حیرت انگیز است به طوری که قادر هستند یک دهکده را به طور کلی ویران کنند.

۴. تمساح آب شور (Saltwater Crocodile)

تمساح آب شور

این حیوان با نام تمساح رودخانه‌ای نیز شناخته می‌شود. این جانور تقریباً به عنوان یک موجود همه چیز خوار به دنیا معرفی شده است. این حیوان به گاومیش‌هایی که برای نوشیدن آب کنار رودخانه آمده‌اند حمله می‌کند و به عنوان یک سرِ درنده و شکارچی در جهان شناخته می‌شود. تمساح‌ها بزرگترین خزندگان جهان هستند و در شکار مهارت بالایی دارند و از نظر ماهیت تهاجمی هستند. آن‌ها بیشتر در تالاب‌ها و رودخانه‌ها یافت می‌شوند.

۵. زنبور عسل آفریقایی (Africanized Bee)

زنبور عسل آفریقایی

زنبور عسل آفریقایی نژادی دو رگه، حاصل پرورش متقابل بین زنبور‌های آفریقایی و زنبور‌های اروپایی است. این ایده در ابتدا برای تولید عسل بیشتر بود و این زنبور‌ها در یک منطقه محدود نگهداری می‌شدند، اما بعداً فرار کرده و پراکنده شدند. آن‌ها که باهوش هستند و به عنوان زنبور‌های قاتل شناخته می‌شوند، در آمریکای مرکزی و جنوبی پخش شده‌اند. این زنبور‌ها بسیار تهاجمی بوده و می‌توانند باعث مرگ شوند، به همین دلیل در بین خطرناک‌ترین جانداران روی کره زمین به حساب می‌آیند.

۶. کوسه‌های سفید (White Sharks)

کوسه‌های سفید

کوسه سفید یکی از جانوران عظیم ساکن آبهاست. آن‌ها در سراسر اقیانوس‌های جهان پخش شده‌اند. این کوسه‌ها می‌توانند تا ۶.۴ متر رشد کنند. آن‌ها که به عنوان حیوانات خشمگین و درنده در جهان شناخته شده‌اند، قاتل بسیاری از انسان‌ها به شمار می‌آیند. کوسه‎های سفید حس بویایی شگفت انگیزی دارند که باعث می‌شود بوی طعمه‌های خود را از فاصله‌های دور دست در درون آب تشخیص دهند.

۷. اسب آبی (Hippopotamus)

اسب آبی

اسب آبی یک جانور بسیار کشنده در جهان محسوب می‌شود و در عین حال بزرگترین پستاندار زنده جهان ساکن خشکی است و بیشتر در شب فعال است. آن‌ها از گیاهان تغذیه می‌کنند، اما به ویژه در زمان تحریک، به انسان حمله می‌کنند. اسب‌های آبی می‌توانند با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت بدوند و به وزنی در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم برسند. آن‌ها دارای دهانی گسترده با دندان‌های بلند هستند و بر عکس ظاهر آرامشان، بسیار خطرناک‌اند.

۸. اژد‌های کومودو (Komodo Dragon)

اژد‌های کومودو

اژد‌های کومودو به عنوان یکی از خطرناک‌ترین جانداران جهان شناخته شده است. این جانداران همه چیز را می‌خورند، از پستانداران گرفته تا پرندگان و گاومیش‌ها. آن‌ها همچنین قادر به بیرون کشیدن اجساد از گور‌های کم عمق هستند. کومودو‌ها ساکن جزایر اندونزی، فلورس، پادار، جیلی مونتند و رینکا می‌باشند. بزاق آن‌ها دارای چندین نوع باکتری است و یک گاز آن‌ها می‌تواند طعمه را مسموم کرده و از پای در آورد.

۹. بوفالو آفریقایی (African Buffalo)

بوفالو آفریقایی یکی از خطرناک‌ترین حیوانات جهان است. آن‌ها به دلیل حمله به مردم در آفریقا و همچنین حیوانات دیگر شناخته شده‌اند. سالانه بیش از ۲۰۰ نفر بر اثر حمله‌ی این حیوانات در جهان کشته می‌شوند. آن‌ها حتی می‌توانند به مردم حمله کنند بدون اینکه کسی آن‌ها را تحریک کرده باشد. بوفالو‌ها شکارچیان کمی دارند، زیرا از قدرت دفاعی بالایی برخوردار هستند.

۱۰. مار بومسلنگ (Boomslang Snake)

مار بومسلنگ

این گونه سمی خندان متعلق به خانواده Colubridae است که یکی از خطرناک‌ترین جانوران جهان محسوب می‌شود. آن‌ها هموتوکسیک هستند به این معنا که قادرند با سم خود مانع از لخته شدن خون طعمه‌های خود شوند. قربانیان آن‌ها آهسته آهسته می‌میرند، زیرا خون آن‌ها بند نمی‌آید و از تمامی منافذ موجود در بدنشان خونریزی می‌کنند و با مرگی دردناک و آهسته روبرو می‌شوند.

منبع: دیجی‌رو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.