تشکر اردوغان بابت هدیه ۱۰ میلیارد دلاری ایران؛ یک میلیارد دلار دیگر در راه است!

تشکر اردوغان بابت هدیه ۱۰ میلیارد دلاری ایرانیان درحالی جای بحث دارد که تا آخر سال شمسی جاری، ۱ میلیارد دلار دیگر به آن اضافه خواهد شد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تحریریه، داده های آماری منتشر شده به وسیله مرکز آمار ترکیه نشان می دهد که در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۱ ایرانی‌ها با خرید ۳۶۸۹ خانه در این کشور، به‌طور متوسط هرماه ۵۲۷ خانه در ترکیه خریداری کرده اند و در جایگاهی بالایی قرار دارند.

این مطالب را هم از دست ندهید:

آمار خرید واحد مسکونی در ترکیه توسط ایرانی‌ها در سال های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب،۲۶۶۶،‌ ۳۱۶۸ و ۳۶۸۹ خانه است. با افزایش قیمت دلار و برخلاف دیدگاه رایج، خروج سرمایه از کشور بیشتر شده است زیرا احساس ناامنی با افزایش نوسانات ارزی بیشتر می شود.

در بخش مسافری نیز اوضاع جالبی حاکم است، زیرا براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی‌ ایران؛ در ۷‌ ماه اخیر سال جاری حدود سه میلیون‌ و ۹۵۰ هزار مسافر و گردشگر از مرزهای ایران با ترکیه خارج شده‌اند که بخشی از آن به سقوط آزاد لیر ترکیه باز می کردد و رغبت ایرانی‌ها را برای سفر به این کشور بحران زده را برای خرید بیشتر کرده است. انتظار می رود که این رقم تا پایان سال خوشیدی به بیش از ۵ میلیون مسافر برسد که عدد بالایی را نشان می دهد.

رژه اعداد!

برای خرید ۳۶۸۹ واحد مسکونی در ترکیه به حدود ۱ میلیارد دلار نیاز است(حداقل ۲۰۰ هزار دلار برای هر واحد مسکونی) و برای سفر نیز معمولا بیش از ۲ هزار دلار هزینه می شود. یعنی ۴ میلیون گردشگر ایرانی بیش از ۸ میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده اند که این رقم تا ۱۲ میلیارد دلار نیز برآورد می شود. نتیجه اینکه ایرانی ها در ۹ ماهه امسال نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد بحران زده ترکیه کمک کرده اند تا کشور خود را تخریب کرده باشند.

نباید از یاد برد که رجب اردوغان در حال التماس به حاکمان امارات برای کمک ۱۰ میلیارد دلاری است و رئیس جمهور ترکیه توانسته است در سایه بی خبری مسئولان بانک مرکزی ایران و بدون التماس، ۱۰ میلیارد دلار دستخوش دریافت کند و جا دارد به طور ویژه از شهروندان خاص و ترکیه برو ایرانی تشکر کند.

این رقم تا پایان سال و با تشدید مسافرت ها به ۱۱ میلیارد دلار خواهد رسید و یک میلیارد دلار بیشتر می شود.

۱ نظر
  1. طبا

    خوب چرا ناراحتید؟ این نتیجه سالها سختگیریهای بیجا و فشاریست که به مردم روا داشتید!!! اونهایی که امکانش رو داشتند یا در رفتند و یا در حال برنامه ریزی برای کوچ کردن از سرزمین اجدادیشون هستند و کسانی هم که امکانش رو ندارن با سفر به کشورهای دور و بر، کمی تنفس میکنند که البته، باید خرج هم کرد!!!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.