دو یارانه‌ای که در دی‌ماه ادغام و پرداخت می‌شوند

با اعلام معاون اقتصادی رئیس‌جمهور قرار است از دی ماه یارانه خانوارها دو برابر شود که شامل یارانه نقدی و بن کارت می‌شود. به نظر می‌رسد که بن کارت در دولت رئیسی برگشته و دولت قرار است تغییراتی در یارانه‌های خانوار ایجاد کند.

به گزارش تازه‌نیوز، آنطور که معاون اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرده، یارانه‌ها از آذر ماه دو برابر می‌شود. محسن رضایی در این خصوص توضیح داده است قرار بود از آذر ماه ماه رقم یارانه‌ها دو برابر شود، اما به علت مشکلاتی که در تهیه بن کارت ایجاد شد این روند به دی ماه منتقل شد.

او همچنین توضیح داده است: طبق پیش بینی‌ها و برآورد‌ها به طور مثال یک خانوار چهار نفره رقمی معادل ۸۰۰ هزار تومان نقد و کالا یارانه دریافت خواهند کرد.

براساس این اظهارات معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، به احتمال زیاد مبلغ یارانه‌ای که قرار است به یارانه‌های قبلی اضافه شود در قالب بن کارت در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

به گفته رضایی مبلغ یارانه‌ها در ماه آینده برای یک خانوار چهار نفره به ۸۰۰ هزار تومان می‌رسد، قرار است نیمی از این مبلغ به صورت یارانه نقدی و نیمی دیگر به صورت بن کارت پرداخت می‌شود.

ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ دریافت می‌کند و ۱۷۳ هزار تومان نیز یارانه معیشتی بنزین می‌گیرد که در مجموع حدود ۳۵۰ هزاز تومان است.

در بودجه یارانه نقدی دو نکته وجود دارد که نشان می‌دهد دولت به دنیال ایجاد تغییر در برنامه پرداخت یارانه‌هاست. از یک طرف بودجه دو یارانه ادغام شده و از سوی دیگر دولت فوریت سه ماهه برای حذف سه دهک از یارانه‌بگیران در نظر گرفته است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است

احتمالا قصد دولت این است که این دو یارانه را در هم ادغام کند. با پرداخت ماهانه ۳۵۰ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی به صورت یکجا، حدود ۴۵۰ هزار تومان از کل یارانه‌ای که معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته باقی می‌ماند که به گفته او به صورت بن خرید کالا در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

مبلغ کوپن خرید کالا کمتر از قیمت۱۰ کیلو برنج ایرانی است، احتمالا یک خانوار چهار نفره با کوپن ۴۵۰ هزار تومانی بتواند چند کیلو مرغ و چند کیلو برنج بخرد.

 

2 نظر
  1. جانباز جنگ

    برای یارانه ۱۰۰ بار به تکرار نوشتین و اطلاع رسانی کردین خواهشن در مورد ۱۰۰۰۰۰ ریال قبض اضافی شرکت برق که برای کل مشترکین برق در کشور همین ماه منظور شده مطلب بنویسید که شرکت برق بدون مجوز و چراغ خاموش به عنوان بیمه منظور کرده در صورتی که همه ماه مبلغی برای بیمه از مشترکین وصول میکند. دریافت ۱۰۰۰۰۰ ریال اضافی از هر مشترک مبلغ قابل توجه ای میشود چرا ۹ ما از سال گذشته و در این ۳ ماه باقی مانده سال چه خبر میشود که از مردم به زور میگیرند شاید برای عید و پاداش آخر خدمت کارکنان شرکت برق هست.

  2. سید مرتضی موسوی

    این عدالت نیست یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل با کارمندان فرهنگیان و بازنشستگان یکسان باشد خانواده های آنها در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند دولت و مجلس باید توجه ویژه‌ای به این اقشار کنند به نظر من یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد به ازای هر نفر 250هزار باید باشد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.