توصیه‌های ورزشی برای مبتلایان به بیماری قلبی

ورزش یا حرکت منظم یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانیم برای بدن خود انجام دهیم، و به ویژه برای افرادی که بیماری قلبی دارند یا در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند، صادق است.

به گزارش تازه‌نیوز، ورزش برای همه خوب است اما برای کسانی که مشکلات قلبی دارند توصیه‌هایی وجود دارد که عبارتند از:

هنگام شروع یا تجدید یک تمرین حرکتی، شروع آهسته کلید موفقیت است

برای افرادی که تمرینات حرکتی جدیدی را شروع می‌کنند، سه تا چهار جلسه ۲۰ دقیقه‌ای حرکت هوازی مداوم در هفته توصیه می‌شود. و مجبور نیستید ضربان قلب خود را به سطوح بسیار بالایی از شدت افزایش دهید تا از ورزش سود ببرید.

در این ۲۰ دقیقه، پنج دقیقه اول باید یک گرم کردن باشد. ایده «تلاش درک شده» را در نظر داشته باشند: چقدر سخت است که بدن شما در مقیاس ۱ تا ۱۰ کار می‌کند.

اگر نشستن یا ایستادن در اطراف، صحبت کردن با یک دوست سطح ۱ است، گرم کردن باید تلاش شما را به سطح ۳ تا ۴ برساند. جایی است که تنفس هنوز نسبتاً کنترل شده است، مکالمه هنوز نسبتاً کنترل شده است. می‌توان گفت دارم حرکت می‌کنم، کمی سخت‌تر می‌شود، اما هنوز خیلی راحت هستم.

۱۰ دقیقه بعدی باید به محدوده ۵ تا ۷ تغییر کند. تنفس کمی سخت‌تر می‌شود، مکالمه می‌تواند دشوارتر شود، اما آن‌ها در نقطه‌ای نیستند که نتوانند (صحبت کنند). در این ۱۰ دقیقه، باید روی تنفس خود تمرکز کنید، روی فرم خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که می‌توانید فعالیت را به راحتی حداقل ۱۰ دقیقه حفظ کنید.

سرد کردن بدن پنج دقیقه‌ای نیز ضروری است. بیماران نباید فوراً ورزش را متوقف کنند. زیرا آنچه در آن صورت اتفاق می‌افتد این است که خون در پاهای آن‌ها جمع می‌شود، و در این صورت بیماران ممکن است دچار سیاهی رفتن چشم‌ها و حالت تهوع شوند و احساس خوبی نداشته باشند.

انتخاب بهترین فعالیت برای سلامت قلب شما

فعالیتی که توصیه می‌شود به ترجیحات فردی بستگی دارد، اما پیاده‌روی همیشه یک نقطه شروع عالی است، زیرا به تجهیزات خاصی نیاز ندارد و حتی می‌توانید آن را در اطراف خانه انجام دهید. اگر پله‌ها را دارید، ترکیب آن‌ها عالی است.

چگونه یک عادت حرکتی جدید را به یک عادت مادام‌العمر تبدیل کنیم؟

جای تعجب نیست که برای بسیاری از ما، ورزش می‌تواند یک کار طاقت‌فرسا به نظر برسد. ورزش را به گونه‌ای در آغوش بگیرید که انگار یک دوش گرفتن است، کاری که روزانه انجام می‌دهید که احساس طراوت می‌کنید و به بدن احساس خوبی می‌دهد. این گونه باید حرکت را بپذیرید.از کلمه ورزش استفاده نکنید و به این فکر کنید که بعد از آن چقدر احساس خوبی خواهید داشت.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.