استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف می‌شوند؟

از بامداد امروز شایعات ناراحت‌کننده‌ای در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به گوش رسیده که از احتمال واقعی شدن آنها زیاد است.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ورزش‌سه، به نظر می‌رسد تعدد شکایت‌های مالی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، منجر به صدور رای عدم صلاحیت این دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی شده است. به این ترتیب و به احتمال بسیار زیاد، لیگ قهرمانان آسیا در سال پیش رو بدون دو تیم پرطرفدار ایرانی برگزار خواهد شد.

مدیران این دو باشگاه سه روز پیش با حضور شهاب الدین عزیزی خادم شرکت کرده و درباره دلایل و احتمالات حذف به گفتگو نشستند. در عین حال افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس هم مکرراً در دو هفته درباره حذف پرسپولیس صحبت کرده بود.

به نظر می‌رسد این بحث‌ها با این خروجی به سرانجام رسیده که کنفدراسیون فوتبال آسیا مدارک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را برای حضور در لیگ قهرمانان فصل بعد مورد قبول قرار نداده است. این دو باشگاه علاوه بر بدهی‌های جاری، مبالغ عجیب و غریبی نیز به سازمان نظام مالیاتی بدهکارند که سهم هر کدام به بالای ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شاید حذف از رقابتهای آسیایی یک تلنگر جدی به مسئولان وزارت ورزش و مدیران دو باشگاه و البته هواداران افراطی‌شان برای ساماندهی نهایی وضعیت این دو تیم باشد؛ دو تیمی که مخاطبان اصلی فوتبال ایران را تشکیل می‌دهند اما همواره در چنبره مشکلات مالی گرفتارند.

در صورت حذف استقلال و پرسپولیس از آسیا، گل‌گهر، فولاد و سپاهان نمایندگان ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.