دور زدن قانون کار دست اینفلوئنسر خارجی داد: اخراج از فضای مجازی!

دولت چین یک اینفلوئنسر فضای مجازی را به دلیل دیرکرد و عدم پرداخت مالیات، ۲۱۰ میلیون دلار جریمه کرد. به گفته مقامات این کشور اگر جریمه معین پرداخت نشود پیگیری این مسئله با اداره پلیس خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از تجارت نیوز، هوانگ وی، اینفلوئنسر چینی است که ویدیوهای خرید کردن خود را در فضای مجازی به اشتراک می‌گذاشت. حالا دولت چین این اینفلوئنسر را به دلیل عدم پرداخت مالیات به میزان ۲۱۰ میلیون دلار جریمه کرده و از فضای مجازی بیرون انداخته است. این اینفلوئنسر که با نام «ویا» و همچنین «ملکه ویدیوهای پخش زنده» شناخته می‌شد از طرف اداره مالیات چین دستور پرداخت ۱/۳۴ میلیارد یوان به عنوان مالیات، هزینه دیرکرد و جرایم را دریافت کرده است.

این مبلغ بیشترین جریمه‌ای است که تاکنون برای یک اینفلوئنسر در نظر گرفته شده و نشان از این دارد که دولت شی جین پینگ قصد ندارد به این زودی فشار وارده بر سلبریتی‌ها را کم کند.

ویا از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار مالیات را با گزارش اشتباه درآمد خود از فضا مجازی دور زده بود. به نقل از سی‌ان‌ان، اگر او بتواند این مبلغ را در مدت تعیین شده پرداخت کند جرمی شامل حال او نخواهد شد. اما اگر این کار را انجام ندهد، مورد به اداره پلیس گزارش داده می‌شود تا مطابق قانون با او برخورد شود.

ویا میلیون‌ها فالور در فضای مجازی داشت اما تمام حساب‌های مجازی او روز دوشنبه حذف شدند. اما قبل از اینکه حساب این شخص حذف شود اعلام کرده بود که خود را مقصر این مسئله می‌داند و باید نتایج آن را بپذیرد. همچنین همسر وی نیز بابت این مسئله عذرخواهی کرد.

این اینفلوئنسر ۳۶ ساله با فعالیت خود در فضای مجازی به میزان زیادی به فروش محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی مناطق فقیرتر کمک کرده است. حتی بابت این کارها از دولت چین جایزه دریافت کرده بود.

مقامات چین در چند ماه گذشته بسیار به این صنعت قدرتمند سخت گرفته بودند و حساب افراد دیگری را نیز مسدود کرده و هنوز برنگردانده‌اند. آنها می‌خواهند حتی طریقه صحبت یا لباس پوشیدن این افراد در ویدیوهایشان را نیز تحت کنترل خود درآورند.

بازار بورس چین هم از این اقدام دولت تاثیر گرفته است. نمادهای مربوط به این حوزه مانند BABA و BILI به ترتیب ۱/۵ و ۶ درصد افت داشته‌اند.

ایجاد اختلال در کار ستاره‌های فضای مجازی در زمانی اتفاق افتاده است که رئیس جمهور چین ملزم شده است تا ثروت دومین اقتصاد بزرگ جهان را به عنوان بخشی از کمپین رفاه عمومی خود باز توزیع کند.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.