تاثیر آب‌ لبو در محافظت از مغز

چغندر یکی از خوراکی‌های مفید فصل سرماست که به مقابله با التهابات مزمن و پیشگیری از تصلب عروق و فشار خون بالا کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که آب‌چغندر نیز جریان خون به مغز را بهبود می‌بخشد و بروز بیماری‌های استحاله‌ای مغز را کاهش می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، چغندر حاوی مقدار بالایی نیترات است که توسط باکتری‌های دهان به نیتریت تبدیل می‌شود. نیتریت‌ها قابلیت بسیار خاصی دارند که می‌توانند خونرسانی و انتقال اکسیژن را تسهیل کنند در نتیجه از بروز سکته مغزی پیشگیری می‌کند. این خواص تا حد کمتری در سبزیجاتی مانند کرفس، گل‌کلم و اسفناج نیز وجود دارد.

علاوه بر نیترات، چغندر سرشار از ترکیبات بیواکتیو است که به مقابله با التهابات مزمن کمک می‌کند. التهابات بدن یکی از عوامل زمینه‌ساز بیماری‌های قلبی و سکته مغزی است زیرا در انتقال خون و اکسیژن اختلال ایجاد می‌شود و مواد سمی باقی می‌مانند.

مطالعات نشان می‌دهد نوشیدن ۲ تا ۳ لیوان آب‌چغندر در هفته به کاهش فشار خون و پیشگیری از تصلب عروق کمک می‌کند که عامل بسیار مهم دیگری در پیشگیری از بیماری‌‌های شناختی است. برای تهیه این نوشیدنی می‌توان از هویج و نارنگی نیز برای بهبود طعم آب چغندر استفاده کرد.

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.