شکایت مرحوم شجریان از صداوسیما به کجا رسید؟ ۱۱ سال گذشت، استاد درگذشت، مسئولین تبرئه شدند +عکس

ماجرای شکایت محمدرضا شجریان و وکلای وی از مدیران صداوسیما چه بود که بعد از ۱۲ سال و پس از فوت استاد آواز ایران، دادگاه حکم به برائت دو مدیر صداوسیما صادر کرده است!

به گزارش تازه‌نیوز، محمدرضا شجریان نامزد ۲ جایزه گرمی، پرآوازه‌ترین هنرمند موسیقی اصیل ایرانی، یکی از مهم‌ترین هنرمندان موسیقی جهان و یکی از ۵۰ صدای برتر جهان بود. از فرزندان مرحوم محمدرضا شجریان، همایون شجریان و مژگان شجریان در زمینه موسیقی فعالیت دارند. محمدرضا شجریان خواندن را از کودکی و در مشهد آغاز کرد. با توجه به استعداد و صدای خوب محمدرضا شجریان، تحت تعلیم پدرش مهدی شجریان، که خود قاری قرآن بود، مشغول به پرورش صدای خویش شد. دعای ربنا، معروف‌ترین تلاوت قرآنی محمدرضا شجریان است و این اثر را سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان اثر ملی ثبت کرده است.

این‌ها را هم ببینید:

تیر ماه سال ۸۸ به خاطر پخش بدون رضایت آثار استاد محمدرضا شجریان در صداوسیما، شکایتی را مستند به ماده ۲۳ قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان، وکیل محمدرضا شجریان از این سازمان در دادسرای کارکنان دولت مطرح کرد. در این ماده قانونی صراحتاً آمده که اگر آثار کسی را بدون اجازه انتشار، پخش یا نشر دهند، مجازاتش ۶ ماه تا دو سال حبس است.

حال بعداز ۱۳سال از شکایت محمدرضا شجریان و وکلای وی از دکتر صوفی و دکتر خجسته به دلیل پخش آثار، امروز رای برائت این دو معاون اسبق صداوسیما صادر شد.

 

شکایت محمدرضا شجریان

منبع: رکنا

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.