ژنرال‌های اصولگرای رئیسی هم‌دیگر را قبول ندارند!

عدم هماهنگی بین کابینه رئیسی به ویژه تیم افتصادی دولت سیزدهم صدای بسیاری را در آورده!

به گزارش تازه‌نیوز، معمولا مدیران ارشد مشاوران خود را بر اساس اعتقاد آنها به دیدگاه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و اجتماعی انتخاب می‌کنند تا برای تصمیم‌گیری همه جوانب سنجیده شود. با این حال هیچگاه کسی توصیه نمی‌کند که تیم اجرایی هم با سلایق مختلف باشد، این همان مشکلی است که ترکیب تیم اقتصادی رئیسی دارد؛ تیمی از ژنرال‌های اصولگرا در وزارتخانه‌ها و معاونت‌های حساس دولت رئیسی در کنار هم قرار گرفته‌اند که هیچکدام تاکتیک‌های دیگری را قبول ندارد. یکی شعارش یارانه یک میلیون تومانی است اما دیگری معتقد است یارانه باید حذف شود. یکی به افرایش قیمت بنزین تا فوب خلیج فارس اعتقاد دارد اما دیگری بر این باور است که چنین تصمیمی به فاجعه ختم خواهد شد. یکی به دنبال حذف ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی است و یکی دیگر در تلاش است تا چنین تصمیمی اجرا نشود. مشکل هم اینجاست که تمام این افرادنه به عنوان مشاور، که بدنه اجرایی دولت را تشکیل می‌دهند.

به خاطر همین اختلافات نظر بود که هفته گذشته رئیس جمهور در هیات دولت تلاش کرد فضایی ایجاد کند تا یکدستی بیشتری حاکم شود. او گفته بود «مدیر و محور اقدامات و برنامه‌های اقتصادی دولت شخص معاون اول است و هرگونه اطلاع‌رسانی درباره مباحث اقتصادی نیز باید با هماهنگی ایشان باشد.»

اختلاف بر سر افزایش یارانه‌ها

به نقل از رویداد ۲۴، ظاهرا چند موضوع در دولت پیش آمده بود که اعضای تیم اقتصادی دولت بر سر آن توافق نداشتند؛ موضوع اول افزایش یارانه‌ها بود که محسن رضایی در خبری اعلام کرد که «طبق لایحه بودجه قرار بود یارانه‌ها را برای سال آینده دو برابر کنیم، اما آقای رئیس جمهور تاکید کرد که افزایش یارانه‌ها برای سه ماه باقی مانده سال نیز اعمال شود؛ ضمن اینکه هر خانوار ۴ نفره ۸۰۰ هزار تومان کالا و پول دریافت خواهند کرد.» به گفته رضایی «قرار بود این طرح از آذر اجرا شود، اما به علت بروز مشکلی به دی موکول شد و طبق این طرح بن کارتی در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد که بخشی از یارانه‌ها به شکل کالا به مردم ارائه می‌شود.»

بلافاصله پس از این سخنان سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد، اظهارات محسن رضایی را تکذیب و اعلام کرد که «در خصوص زمان تغییر یارانه‌ها و افزایش میزان پرداخت یارانه‌ها، هیچ تاریخ دقیقی تعیین نشده است.» میرکاظمی در سازمان برنامه و بودجه هم از اظهارات رضایی را تایید نکرد.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.