چگونه با وجود داشتن آسم ورزش کنیم؟

ورزش بخش مهمی از تناسب اندام است. مهم است که با وجود داشتن آسم ورزش کنید و بی‌تحرک نباشید.

به گزارش تازه‌نیوز، گام‌های زیر به شما کمک می‌کند تا با وجود داشتن آسم ورزش کنید، صرف نظر از اینکه چه نوع ورزشی را انتخاب می‌کنید:

۱. همیشه اسپری تنفسی خود را همراه داشته باشید. برای درمان علائم ناگهانی آسم ضروری است.

۲. آسم خود را کنترل کنید. اگر آسم به خوبی تحت کنترل نیست، احتمالاً باید قبل از ورزش کنترل بهتری داشته باشید. قبل از شروع ورزش با پزشک صحبت کنید.

۳. برنامه عملی آسم خود را برای ورزش ایمن با آسم دنبال کنید. با پزشک خود در مورد برنامه عملی آسم و نحوه پشتیبانی از ورزش صحبت کنید. اگر در منطقه سبز نیستید، نباید ورزش کنید، زیرا ممکن است آسم را بدتر کند. اگر در حین ورزش علائمی را تجربه کردید، از اسپری تنفسی برای درمان علائم استفاده کنید.

پزشک ممکن است از شما بخواهد قبل از ورزش از اسپری تنفسی استفاده کنید تا از بروز علائم جلوگیری کنید.

۴. گرم و سرد کنید. از تغییرات ناگهانی در فعالیت خود که ممکن است علائم آسم را تحریک کند، خودداری کنید. به آرامی تمرین خود را شروع کنید. به همین ترتیب، به طور ناگهانی ورزش را متوقف نکنید. قبل از توقف، برای مدت کوتاهی تمرین خود را به آرامی کاهش دهید.

۵. از عوامل محرک اجتناب کنید. اگر در حین ورزش با محرک‌هایی مواجه شوید، ممکن است علائمی ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر کیفیت هوا در یک روز خاص واقعا ضعیف است، بهتر است در داخل خانه ورزش کنید. اگر هوای سرد آسم را بدتر می‌کند، برای جلوگیری یا کاهش ورود هوای سرد به ریه‌ها، از ماسک استفاده کنید.

۶. در صورت بروز علائم، ورزش را متوقف کنید. اگر در حین ورزش با بروز علائم مواجه شدید، ورزش را متوقف کنید، از اسپری تنفسی استفاده کنید و برنامه عملی آسم خود را دنبال کنید. اگر علائم بهبود یافت، می‌توانید به آرامی دوباره ورزش را شروع کنید.

۷. اگر علائم شما همچنان بدتر می‌شود، فورا به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید. اگر علائم بهبود نیافت، به برنامه عملی آسم خود ادامه دهید. در صورت بروز هر یک از موارد زیر در حین ورزش با وجود داشتن آسم، فوراً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید:

– خس‌خس سینه‌ای که در حین تنفس به داخل و خارج رخ می‌دهد

– سرفه‌ای که مداوم شده است

– مشکل در تنفس

– تنفس بسیار سریع

– انقباضاتی که در آن هنگام نفس کشیدن پوست به داخل کشیده می‌شود

– تنگی نفس

– مشکل در صحبت کردن هنگام جملات کامل

– رنگ پریده شدن

– مضطرب شدن

– لب‌ها یا ناخن‌های آبی رنگ

منبع: سلامت

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.