هشدار! والدین مراقب نرم‌افزار جعلی شاد باشید

رئیس مرکز تشخیص‌ و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا انتظامی کشور نسبت به نصب اپلیکیشن جعلی شاد به شهروندان هشدار داد و گفت: بهترین راه‌حل به منظور جلوگیری از نصب اپلیکیشن‌های مخرب، دانلود از منابع معتبر و به‌روزرسانی این نرم‌افزارها است.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ دوم علی محمد رجبی در تشریح این خبر اظهار داشت: یکی از ترفندهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات، انتشار بدافزارها یا اپلیکیشن‌های مخرب در فضای مجازی در قالب برنامه‌های کاربردی است.

وی یادآور شد: با توجه به آموزش مجازی دانش آموزان در چند سال اخیر، شاهد کلاهبرداری‌هایی در این زمینه بوده‌ایم. اخیرا نیز مجرمان سایبری، برنامه‌های جعلی شاد را در فضای مجازی انتشار داده‌اند و با تبلیغات گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های‌اجتماعی، دانش‌آموزان را به نصب نرم‌افزار جعلی شاد تشویق می‌کنند.

به نقل از ایرنا، رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری در این خصوص اظهار داشت: بهترین راه‌حل به منظور جلوگیری از نصب اپلیکیشن‌های مخرب دانلود از منابع معتبر و به‌روزرسانی این نرم افزارها است.

سرهنگ رجبی به شهروندان توصیه کرد: جهت نصب و به روزرسانی اپلیکیشن شاد حتماً به سایت وزارت آموزش ‌و پرورش به آدرس اینترنتی https:‌//www.medu.ir مراجعه کنند و به پیام‌هایی که عموما با عناوین نصب و تبلیغ نرم‌افزارها، به ویژه در کانال‌های تلگرامی منتشر می‌شوند و مجوز دسترسی غیرمجاز می‌خواهند، توجه نکنند.

وی تاکید کرد: هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار و اطلاعات سایبری و همچنین جدیدترین شگردهای مجرمانه مطلع شده و مجرمان سایبری را در رسیدن به اهدافشان ناکام بگذارند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.