خواص شگفت انگیز گلاب بر روی پوست

متخصص طب سنتی گفت:شستن صورت با گلاب باعث جلوگیری از چروک پوست می شود.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا ابوالفضلی،متخصص طب سنتی گفت: اولین مشکلی که در بحث پوست بسیاری درگیر آن هستند چروک، آکنه، کک و مک، لک و جوش است. سیاهی زیر چشم یا افتادگی عضلات صورت هم از دغدغه های افراد است.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی آزمایش کبد بدهید؛ چون اختلال آنزیمی، کبد چرب و کبد بیش از حد گرم روی پوست و مو تاثیر بسیار داشته و باعث شل شدن عضلات صورت می شود و پوست صورت چروک می شود. ریزش موی شدید و لک های قهوه ای و سیاه و یا کک و مک می تواند متاثر از کبد باشد.

به نقل از بهداشت‌نیوز، وی تصریح کرد: به علاوه کبد بحث اعصاب و روان نیز در مشکلات پوست و مو تاثیر دارد. اعصاب نا آرام ریزش مو را زیاد کرده، صورت را چروک و کک و مک را زیاد می کند.

ابوالفضلی با اشاره به بحث سلامت اعصاب و روان، افزود: یک بحث مقوله استرس یا اضطراب هایی است که تبدیل به استرس می شود و ناشی از دغدغه مندی های زیاد در طول روز است و بحث دیگر این است که در طول روز به چه چیزی فکر می کنیم و آیا این مسائل مثبت هستند یا منفی. بحث پوست و مو به شدت از اعصاب و روان و افکار منفی تاثیر می گیرند.

وی ادامه داد:اگر بعد از آزمایش متوجه شدیم مشکل جسمی نداریم برای داشتن پوستی شاداب توصیه می شود روزی ۴ بار با گلاب صورت مان را بشوییم که در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز منافذ پوست را باز کرده و رطوبت را به پوست می رساند که از چروک جلوگیری می کند. ماسک شوید و بابونه به ویژه برای خانم ها توصیه می شود؛به طوری که به صورت خمیر در آورده و آن را به مدت ده شب استفاده کنیم. آرد گندم و سرکه انگبین به صورت ماسک نیز می تواند ضد چروک باشد.

وی بیان کرد: خوردن سبزی‌ها به ویژه سبزی خرفه نیز توصیه می‌شود. سبزی خرفه موسوم به سبزی حضرت زهرا (س) است و بسیار باعث شادابی پوست می‌شود و سبزی قابل دسترسی است. حذف شیرینی‌جات مصنوعی از ملزومات جدی برای شادابی پوست است. یکی از بزرگترین سموم برای پوست شیرینی‌جات مصنوعی است.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت:کسانی که ریزش مو دارند از شامپوهای تبلیغاتی که برای ریزش مو است استفاده نکنند؛ چون تاثیر چندانی ندارد و گاهی درباره گیاهی بودن آن ها حقیقت بیان نمی‌شود.

ابوالفضلی متذکر شد: از شامپو و صابون گیاهی استفاده شود؛ همچنین فرد می‌تواند عسل و روغن زیتون یا عسل و روغن بادام تلخ را به مو زده و به مدت نیم ساعت صبر کرده و به حمام برود، در حمام به صورت نشسته دوش بگیرد چون سرپا دوش گرفتن باعث ریزش موی بیشتر می‌شود.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: همچنین سدر، ختمی، حنا و مورد ترکیبی است که اگر ده دقیقه روی سر فرد بماند و در این فرایند پنج الی شش هفته تکرار شود می تواند از ریزش مو جلوگیری شود.

وی افزود: در گذشته در حمام ها خیلی کارها انجام می شد از جمله کیسه کشیدن، مشت و مال که باعث باز شدن منافذ پوست می شود. کیسه کشی هفته ای یک نوبت به همراه روشور باعث باز شدن منافذ پوستی و از بین رفتن چربی مازاد بدن می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: کک و مک های وراثتی و جای جوش و آکنه با مخلوط سرکه سیب و پودر سیاهدانه و یا پوست خیار و سرکه سیب خیلی سریع از بین می رود که باید در بازه زمانی یک ماه تا چهل روز در آن مداومت صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.