مراقب کلسترول بالای کودکان باشید

بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده است که این روزها حتی کودکان در حدود سن هشت سالگی نیز ممکن است به عارضه‌هایی چون کلسترول بالا و چربی خون بالا مبتلا شوند که در نهایت عروق را مسدود می‌کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، کارشناسان سلامت تاکید دارند که افزایش مصرف برخی از خوراکی ها و غذاهای ناسالم نظیر تارت و کلوچه، فست فود، ذرت بو داده مایکروویوی، دونات، کراکر، کیک و بیسکویت های بسته بندی در سال‌های اخیر به این روند دامن زده است.

به نقل از بهداشت‌نیوز، بر همین اساس متخصصان تغذیه و سلامتِ کودکان تاکید دارند که رعایت نکات ساده زیر، راهکارهای کلیدی برای پیشگیری به موقع از عارضه کلسترول بالا در کودکان و در نتیجه عوارض جدی آن در سال‌های آتی زندگی هستند:

– در طبخ غذاهای خانگی از روغن های طبیعی و غیرهیدروژنه مانند روغن کانولا یا زیتون استفاده کنید.

– غذاهایی که منشا طبیعی دارند فاقد چربی های ترانس یا هیدروژنه هستند مانند انواع میوه ها، سبزیجات، مرغ، بوقلمون، ماهی، لوبیا، غلات، نان و برخی غلات. بنابراین از این گروه از مواد خوراکی بویژه از دسته سبزیجات و میوه ها در رژیم غذایی خانواده بیشتر استفاده کنید.

– اگر از مارگارین (کره گیاهی) استفاده می کنید، انواعی را انتخاب کنید که در هر قاشق غذاخوری بیش از دو گرم چربی اشباع نداشته باشد و اولین ماده تشکیل دهنده آن نیز روغن نباتی مایع باشد.

بیشتر بخوانید:

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.