رسوایی جدید برای بوریس جانسون؛ پلیس ورود کرد!

پلیس بریتانیا اعلام کرد که تحقیق درباره چند جشن برگزارشده در دفتر نخست‌وزیری این کشور در طول دوره قرنطینه را آغاز کرده است.

به گزارش تازه نیوز، انتشار این خبر ضربه دیگری به بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا محسوب می‌شود که موقعیتش در حزب محافظه‌کار به دنبال افشای جشن‌های برگزارشده در دوره شیوع ویروس کرونا تضعیف شده است.

کرسیدا دیک، رئیس پلیس لندن گفت که تحقیق درباره چند «رویداد» برگزارشده در دفتر نخست‌وزیری به دلیل «نقض احتمالی مقررات مرتبط با کووید-۱۹» آغاز شده است. این سخنان در حالی بیان شد که انتقادهایی از پلیس لندن به دلیل سکوتش در برابر رسوایی جشن‌های دفتر نخست‌وزیری مطرح شده بود.

بوریس جانسون در واکنش به آغاز تحقیقات وعده داد که با پلیس لندن همکاری خواهد کرد.

جشن‌هایی که در دوره قرنطینه در دفتر نخست‌وزیری بریتانیا برگزار شد نقض مقرراتی بود که خود دولت بوریس جانسون برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا وضع کرده بود. بسیاری از شهروندان بریتانیایی در آن دوره نتوانستند مراسم خاکسپاری و ترحیم نزدیکان خود را به طور معمول برگزار کنند.

بحران سیاسی کنونی جدی‌ترین بحرانی است که بوریس جانسون، ۵۷ ساله از زمان آغاز زمامداری‌اش در سال ۲۰۱۹ با آن روبرو شده است. همزمان با کاهش محبوبیت او در نظرسنجی‌ها احتمال اینکه شماری از نمایندگان محافظه‌کار در مجلس عوام رهبری وی بر این حزب را به چالش بکشند وجود دارد.

افشای برگزاری جشن تولد برای همسر آینده بوریس جانسون در سالن برگزاری جلسات هیات دولت در دفتر نخست‌وزیری آخرین مورد از رسوایی‌هایی است که طی هفته‌های گذشته بحران سیاسی کنونی را پدید آورد. این مراسم جشن تولد با حضور حدود ۳۰ نفر و در جریان اولین قرنطینه در بریتانیا برگزار شده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.