زنی که ۸ میلیارد کلاهبرداری کرده بود به دام افتاد

زنی که با تأسیس شرکت صوری دست به کلاهبرداری ۸۰ میلیارد ریالی زده بود، در جریان تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، چند نفر با مراجعه به دادسرای تهران شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند و توضیح دادند به منظور خرید کامیون به‌طور اقساطی در شرکتی ثبت‌نام کرده‌اند، اما مدیرعامل شرکت که زنی جوان است، پس از دریافت پول و صدور حواله دریافت خودرو از کمرگ، به تعهداتش عمل نکرده و متواری شده است.

به نقل از شرق، این پرونده برای شناسایی و دستگیری متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آنها برای یافتن ردی از زن شیاد وارد عمل شدند. کارآگاهان با مراجعه به محل شرکت اطلاع پیدا کردند محل فعالیت شرکت که دفتری استیجاری بود تخلیه شده است.

از سویی تحقیقات مشخص کرد این شرکت فاقد هر‌گونه مجوز قانونی و لازم برای فعالیت در زمینه فروش اقساطی کامیون بوده و به‌صورت غیرقانونی تأسیس شده بود. متهم بعد از راه‌اندازی دفتر از چندی پیش اقدام به آگهی کرد و از این طریق توانست مشتریانی را جذب کند و آنان را فریب بدهد. در جریان بررسی‌های پلیسی فاش شد عامل این کلاهبرداری میلیاردی زنی سابقه‌دار است که به‌تازگی از زندان آزاد شده و بعد از اتمام دوران محکومیت قبلی‌اش این کلاهبرداری را انجام داده است.

کارآگاهان با سرنخ‌هایی که به‌دست آورده بودند، توانستند متهم را به دام بیندازند. این زن در بازجویی‌ها به جرمش اعتراف کرد و گفت منشی شرکت که او نیز زنی جوان است تمامی پول‌های واریزی مال‌باختگان را تبدیل به شمش طلا کرده است. در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهم ۹ قطعه شمش طلای آب‌شده و یک رشته دستبند کشف شد. در ادامه پنج مال‌باخته در این پرونده شناسایی و برای پیگیری موضوع به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران دعوت شدند. کارشناسان در این مرحله ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کردند. سرهنگ کیانوش ناصری، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر از همه مال‌باختگانی که به این نحو مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت کرد برای پیگیری شکایت به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.