وزیر آموزش و پرورش: سویه اومیکرون خطر چندانی ندارد!

یوسف نوری با بی خطر دانستن سویه اومیکرون در کشور از لزوم آموزش حضوری در مدارس خبر داد.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش عصر امروز جمعه در آیین افتتاح دبیرستان دخترانه تبرستان شهرستان نوشهر با اظهار این که فشارهای موجود برای تعطیلی مدارس با توجه به سویه اومیکرون زیاد است ، گفت : واقعیت این است که سویه اومیکرون خطر آنچنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است و به همین دلیل امروز در جهان هیچ کشوری مدارسش را با شیوع این سویه تعطیل نکرد.

وی افزود : با توجه به گزارش سازمان بهداشت جهانی ، مدارس آخرین مکانی هستند که تعطیل می شوند و به عنوان نخستین نیز باید بازگشایی شوند در نتیجه انتظار ما این است که دوستان در حوزه های دیگر با توجه به ضرورت بازگَشایی مدارس برای دانش آموزان این موضوع را بررسی و پی گیری کنند.

نوری از آمادگی گامل معلمان برای بازگشایی مدارس خبر داد و گفت : تدریس در فضای مجازی کار معلمان را مضاعف کرده است در صورتی که ما می توانیم از این فرصت و ظرفیت در کنار تدریس حضوری برای جبران عقب ماندگی دانش آموزان بهره ببریم.

وی آموزش مجازی را برای نظام تعلیم و تربیت ناکافی و باعث عقب ماندگی دانش‌آموزان دانست و گفت: برای جبران این عقب ماندگی بازگشایی مدارس اولویت نخست آموزش وپرورش محسوب می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.