فضانوردان ۱۶ طلوع و غروب خورشید را تجربه می‌کنند

ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار تصویری زیبا، نخستین پرتوهای طلوع خورشیدی مداری در فاصله ۲۵۷مایلی بالای ساحل ونزوئلا را به تصویر کشیده است.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تسنیم، ایستگاه فضایی بین‌المللی با انتشار تصویری زیبا، نخستین پرتوهای طلوع خورشیدی مداری در فاصله ۲۵۷مایلی بالای ساحل ونزوئلا را به تصویر کشیده است.

هنگامی که ایستگاه فضایی بین‌المللی به دور زمین می‌چرخد و هر ۹۲ دقیقه یک سفر به دور کره زمین انجام می‌دهد، فضانوردان هر روز ۱۵ یا ۱۶ طلوع و غروب خورشید را تجربه می‌کنند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) که معمولاً با مخفف نام انگلیسی آن یعنی ISS نامیده می‌شود یک ایستگاه فضایی است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته شده است و محل زندگی فضانوردان و همچنین یک آزمایشگاه علمی است و این ایستگاه فضایی در مدار زمین و در ارتفاع ۳۵۰کیلومتری از سطح زمین در حرکت است؛ سرعت ایستگاه فضایی بین‌المللی در مدار معادل ۲۷٬۷۰۰ کیلومتر بر ساعت است که به این ترتیب روزی ۱۵ بار به دور سیاره زمین گردش می‌کند.

بیشتر بخش‌های اصلی این ایستگاه فضایی پیش از سال ۲۰۱۵ ساخته و در این سال چند بخش جدید به آن افزوده شد و بعد از تکمیل، ایستگاه فضایی بین‌المللی ۴۵۰ تُن وزن دارد و ۱۲۰۰ مترمکعب فضای کار، پژوهش و زندگی برای فضانوردان فراهم آورده است همچنین ایستگاه فضایی بین‌المللی در شب به‌صورت ستاره‌ای متحرک با چشم غیرمسلح قابل رؤیت است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی محصول همکاری مشترک سازمان ناسا، سازمان فضایی روسیه، سازمان فضایی اروپا، سازمان فضایی ژاپن و سازمان فضایی کانادا است؛ سازمان فضایی برزیل از طریق همکاری با ناسا با این برنامه مشارکت می‌کند؛ سازمان فضایی ایتالیا هم به‌عنوان یک عضو فعال در سازمان فضایی اروپا و هم به‌طور مستقل در برنامه ایستگاه فضایی مشارکت می‌کند؛ سازمان فضایی چین نیز علاقه خود را برای پیوستن به جمع مشارکت‌کنندگان، به‌ویژه از طریق همکاری با سازمان فضایی روسیه اعلام داشته است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی در حقیقت ترکیبی از چندین پروژه فضایی است که قبلاً توسط کشورهای مختلف برنامه‌ریزی شده بود؛ از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ایستگاه فضایی میر ــ ۲ (روسیه)، ایستگاه فضایی آزادی (آمریکا)، آزمایشگاه فضایی کلمبوس (اروپا) و آزمایشگاه فضایی کیبو (ژاپن) اشاره کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.