غذای پوتین در آشپزخانه متعلق به اداره امنیت فدرال طبخ می‌شود

نوع غذاهای مورد علاقه و تدابیر امنیتی برای تهیه و سرو غذای رهبران جهان همواره توجه افکار عمومی را به خود جلب کرده و معمولاً سرآشپزها بعد از بازنشستگی بخش‌‌هایی از آن را افشا می‌کنند.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از اعتمادآنلاین، در خاطرات سرآشپزها برخی از اسرار و رازهای رهبران نیز برملا می‌شود، رازهایی که شاید خودشان تمایلی به آشکار شدن‌شان نداشتند.

در آخرین این افشاگری‌ها سرآشپز ایتالیایی کرملین اطلاعاتی درباره غذاهای مورد علاقه ولادیمیر پوتین و تدابیر امنیتی تهیه غذا برای مرد شماره یک روسیه در اختیار یک رسانه ایتالیایی قرار داد.

مارکو دزاگو، سرآشپز ایتالیایی سابق کرملین که علاوه بر این آشپز سفرهای رسمی و سری رهبران مختلف جهان به مسکو هم بوده است، درباره غذاهای دلخواه پوتین و نحوه پخت و نیز روش تهیه آن به روزنامه «لاریپولیکا»ی کشورش می‌گوید: پوتین یک فرد به شدت سنتی و ساده است که بیش از هر چیز به غذاهای سنتی کشورش عشق می‌ورزد.

او ادامه می‌دهد: به رغم سادگی غذاهای مورد علاقه پوتین اما تهیه آنها چندان هم آسان نیست، زیرا همه چیز در وهله اول بسیار دشوار است چون قرار است این غذا برای رئیس‌جمهور یک کشور آماده شود.

این سرآشپز توضیح می‌دهد: هیچ یک از محصولات موجود در آشپزخانه پیش از آزمایش و بررسی قابل استفاده نیستند، همه چیز در آزمایشگاه ویژه‌ای بررسی می‌شود و غذا نیز در آشپزخانه مخصوصی که متعلق به اداره امنیت فدرال است طبخ و در حضور یک پزشک متخصص بهداشت آماده می‌شود.

او در آخر می‌گوید: پوتین به شدت سنتی است، او در مناسبت‌های بزرگ مقدار بسیار کمی غذا می‌خورد، اما برخلاف آن تمام وعده‌های غذایی‌اش تحت نظارت کارشناسان برجسته رژیم غذایی آماده می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.