شایعه عجیب پیرامون رئیس فدراسیون فوتبال؛ عزیزی خادم واقعا رفتنی است؟

شایعه برکناری رئیس فدراسیون فوتبال توسط اعضای هیأت رئیسه در حالی مطرح شده که اساساً اعضای هیأت رئیسه چنین اختیاری ندارند.

به گزارش تازه‌نیوز، چند روزی است شایعاتی پیرامون ریاست فدراسیون فوتبال مطرح شده مبنی بر آن‌که اعضای هیأت رئیسه از عملکرد رئیس فدراسیون فوتبال یعنی شهاب‌الدین عزیزی خادم راضی نیستند و قصد دارند او را استیضاح و در نهایت برکنار کنند!

این خبر در حالی منتشر شده که اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال براساس اساسنامه حق استیضاح یا برکناری رئیس فدراسیون فوتبال را ندارند. البته فیفا برای زمانی که رئیس فدراسیون فوتبال با بحران و چالش در تصمیم‌گیری مواجه می‌شود یک راه حل ساده قرار داده و آن استیضاح رئیس فدراسیون فوتبال از سوی اعضای مجمع عمومی است.

در واقع رئیس فدراسیون فوتبال زمانی استیضاح یا برکنار می‌شود که اعضای مجمع عمومی درخواست جلسه فوق‌العاده داشته باشند و در نشست فوق‌العاده نصف به‌علاوه یک از حاضرین در جلسه علیه رئیس فدراسیون فوتبال رأی بدهند. در این صورت نایب‌رئیس اول فدراسیون فوتبال ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده می‌گیرد و شش ماه وقت دارد تا انتخابات جدید فدراسیون فوتبال را برگزار کند. بنابراین باید گفت امکان استیضاح عزیزی خادم از سوی اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال وجود ندارد. آن‌ها اساساً طبق قانون چنین اختیاری ندارند.

شریفی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در همین ارتباط گفت: یکی از مشکلات ما در این سال‌ها کم‌دانشی بوده که متأسفانه همچنان هم وجود دارد. افرادی که امروز استضاح رئیس فدراسیون را به هیأت رئیسه نسبت داده‌اند، حتی از این موضوع اطلاع ندارند که اساسنامه چه شرایطی را برای برکناری یا عزل ارکان تعیین کرده و این خنده‌دارترین شیوه حمله به فدراسیون در جهت منافع خودشان است!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.