رتبه ایران در لیست بزرگترین ارتش‌های جهان کجاست؟

ایران در جایگاه هفتم بزرگ‌ترین ارتش دنیا، بر اساس رده‌بندی اعلام‌شده در نشریه فرانسوی لزاکو بر با توجه به تعداد پرسنل نظامی قرار دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، نشریه فرانسوی لزاکو در حساب کاربری توئیتر خود با اشاره به این که بدترین جنگ در اروپا از سال ۱۹۴۵ در اوکراین رخ داده است، جدولی از قوی‌ترین ارتش‌های جهان بر اساس تعداد سربازان منتشر کرد. در این رتبه سنجی، جمهوری اسلامی ایران با نزدیک به ۶۰۰هزار سرباز در جایگاه هفتم قرار دارد.

بر اساس این جدول، چین با ۲میلیون نفر نظامی در رده اول و هند با یک‌میلیون و ۴۵۰هزار نفر در رده دوم قرار دارد. پس از آن آمریکا با یک‌میلیون و ۳۹۰هزارن ظامی در رتبه سوم و کره شمالی با یک‌میلیون و ۲۰۰هزار نظامی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، در رتبه پنجم و ششم نیز به ترتیب روسیه با ۸۵۰هزار و پاکستان با ۶۴۰هزار نفر قرار دارند. کشور ایران نیز با ۵۷۵هزار نفر نظامی، رتبه هفتم را از بین کشور‌هایی با قوی‌ترین ارتش به خود اختصاص داده است. در این جدول کشور‌های کره جنوبی، ویتنام و مصر نیز رده‌های هشتم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

بزرگترین ارتش های دنیا

قابل ذکر است که این گزارش بر اساس رتبه‌بندی اعلام‌شده از طرف وبسایت گلوبال فایرپاور Global Firepower منتشر شده است. گلوبال فایرپاور هرساله  با بررسی بیش از ۶۰ فاکتور قویترین کشور‌های دنیا را از نظر قدرت نظامی اعلام می‌کند. در فهرست این وبسایت ایران در جایگاه چهاردهم و بالاتر از عربستان و رژیم صهیونیستی است.

در این رده‌بندی به قدرت هسته‌ای کشور‌ها توجه نشده و ذخایر سلاح هسته‌ای کشور‌ها دارای امتیاز نیست. کشور‌هایی که نیروی دریایی ندارند یا به آب‌های بین‌المللی متصل نیستند هم نمره منفی دریافت می‌کنند. کشور‌های عضو ناتو هم به این دلیل که باید اطلاعات محرمانه خود را با دیگر کشورهای عضو به اشتراک بگذارند، در این رده‌بندی امتیاز کمتری را دریافت می‌کنند.

فاکتور‌های این رده‌بندی شامل مواردی مانند قدرت جنگی زمینی، تعداد نظامیان در حال خدمت، تعداد تجهیزات نظامی مانند تانک، سامانه‌های توپخانه‌ای، سامانه‌های موشکی، جنگنده و هواپیمای ترابری و آموزشی و وضعیت نیروی دریایی مانند زیردریایی‌ها و ناوشکن‌ها، بودجه دفاعی و … است.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.