کلاهبرداری جدید از طریق تماس واتس‌اپی!

مردی شیاد در تماس با شهروندان از طریق شبکه اجتماعی واتس‌اپ و بیان اینکه شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید، از آنها کلاهبرداری می‌کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ فداییان، رئیس پلیس فتای استان سمنان، گفت: در پی وصول پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی رسیدگی به آن در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد متهم یا متهمان با ترفندهای مختلف از‌جمله ایجاد پروفایل جعلی در شبکه اجتماعی واتس‌اپ با نام یکی از سازمان‌های دولتی و تماس با شهروندان از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

به نقل از شرق، سرهنگ فداییان افزود: با توجه به اهمیت موضوع تیم ویژه‌ای از مهندسان کارآگاه برای رسیدگی به پرونده تشکیل و ادله‌های دیجیتال و شواهد مرتبط با پرونده جمع‌آوری شد. سپس مأموران موفق شدند متهم حرفه‌ای را که با هویت جعلی در حال فعالیت بود، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کنند.
این مقام انتظامی انگیزه متهم سایبری را کسب منفعت مالی عنوان کرد و گفت: از متهم تعداد درخور‌توجهی کارت بانکی، پایانه فروشگاهی و سایر موارد مرتبط با پرونده کشف شد و هرچند متهم در بازجویی اولیه منکر اتهامش شد، در ادامه در مواجهه با ادله دیجیتال و مستندات جمع‌آوری‌شده لب به اعتراف گشود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.