نابودی مذاکرات وین به دلیل درخواست‌های روسیه

در خواست روسیه در مذاکرات وین توسط فرانسه، آلمان و انگلستان رد شد. فرانسه، بریتانیا و آلمان به روسیه هشدار دادند که خواسته‌هایش برای تضمین تجارت با ایران، خطر فروپاشی مذاکرات وین را به دنبال دارد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ایسنا، در بیانیه مشترک فرانسه، بریتانیا و آلمان آمده است که توافق با ایران ممکن است به دلیل خواسته‌های روسیه نابود شود.

‌فرانسه، بریتانیا و آلمان به روسیه هشدار دادند که خواسته‌هایش برای تضمین تجارت با ایران، خطر فروپاشی مذاکرات وین را به دنبال دارد و هیچ کشوری نباید به دنبال بهره برداری از مذاکرات برجام برای اخذ تضمین‌های جدا از برجام باشد.

از سوی دیگرتوقف مذاکرات وین باعث شد تا بازار ارز ایران در نخستین روز معاملاتی هفته، کار خود را با افزایش قیمت دلار و یورو آغاز کند و از سوی دیگر این توقف که دلیل آن به طور مشخص اعلام نشده، واکنش‌هایی را نیز در پی داشته است.

مذاکرات برای احیای برجام روز گذشته با اعلام جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا متوقف شد و مذاکره‌کنندگان با برخی مسائل حل نشده وین را ترک کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که روسیه هفته گذشته درخواست‌هایی را مطرح کرد که می‌توانست رسیدن به توافق را پیچیده‌تر کند.

3 نظر
  1. محمود

    مهمترین شعار انقلاب اسلامی (استقلال) بود که البته داشتن یا نداشتن آن قبل از انقلاب جای بحث دارد.به هر حال عده کثیری در انقلاب و جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند و حالا به جایی رسیدیم که اجازه امضا مذاکره ای برای بهبود وضع زندگی مردم خود را نداریم. و به ماحکم میشود برای حفظ منافع مردم کمونیست و خدا ناباور روسیه و البته پوتین دیکتاتور از امضا توافق خودداری کنیم. یعنی هدر رفتن خون و عرق ریخته شده شهدا و جانبازان و اسرا و…..

  2. حیران

    زد و بندی که بین روسیه و آمریکا انجام شده همین سناریویی هست که در حال اجراش هستند آمریکا برای جنگ چراغ سبز نشان داد و در مقابل روس ها بدون اینکه ذره ای به آمریکا فشار وارد بشه برجام رو فرستادن هوا تا اطلاع ثانوی. تف به شرف نداشته همشون

  3. علی

    منافقین داخل ایران مرتب مثل گربه به چهره روسیه وبرجام انقلابی چنگ میندازن که برجام را متلاشی کنند تا تحریمها بعد از چهل سال تا ابد بر سر نظام مقدس وملت ایران باقی بماند ، این جماعت منافق بازبان بی زبانی معترضند چرا روسیه از ایران در برجام حمایت می کنه . ومعترضند چرا روسیه از امریکا تضمین میخاد که نفت ایران رو بتونه بخره ،یکی نیست به این جماعت منافق بگه درخواست تضمین از سوی روسیه به نفع ایران است واگر روسیه تحریم بشه وایران نتونه نفتش رو به روسیه بفروشه ایران باید نفتش رو به حسن نفتی سر کوچه بفروشه ؟!. ایران حق دارد با امریکا و باهمه کشورهای جهان به جز اسرائیل بی سرزمین غاصب رابطه تجاری داشته باشد وهیچ منافقی اجازه ندارد این حق را از نظام مقدس وملت ایران بگیرد،خطر این منافقین گربه صفت برای نظام مقدس از خطر اسرائیل بیشتر است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.