برکناری آبراموویچ روسی از مالکیت چلسی

با تایید لیگ برتر انگلیس، رومن آبراموویچ رسما از مالکیت باشگاه چلسی برکنار شد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از ورزش‌سه، پس از اعمال تحریم های دولت انگلیس علیه مالک روس چلسی، رومن آبراموویچ، دارایی های باشگاه چلسی مسدود شد. قهرمانان جهان و اروپا به عنوان یکی از دارایی های آبراموویچ، که یکی از هفت الیگارشی روسی بود که در بحبوحه جنگ اوکراین به همراه ایگور سچین، اولگ دریپااسکا، دیمیتری لبدف، الکسی میلر، آندری کوستین و نیکولای توکارف هدف قرار گرفتند، بلوکه شد.

آبی‌ها مجوز ادامه اجرای برنامه‌ها و پرداخت حقوق کارکنان را دریافت کردند، اما برای فعالیت به ذخایر نقدی متکی هستند و جریان‌های درآمدی باشگاه به عنوان بخشی از اقدام دولت در مورد آبراموویچ به دلیل روابط ادعایی او با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متوقف شد.

در بیانیه لیگ برتر آمده است:» پس از اعمال تحریم ها توسط دولت انگلیس، هیئت مدیره لیگ برتر رومن آبراموویچ را به عنوان مدیر باشگاه فوتبال چلسی رد صلاحیت کرد. تصمیم هیئت مدیره روی مجوز تمرین و انجام بازی های باشگاه تا پایان فصل تاثیری ندارد.مجوز تمرین و حضور در لیگ صادر شده برای چلسی تا ۳۱ می ۲۰۲۲ اعتبار دارد.»

رد صلاحیت آبراموویچ به عنوان مدیر تاثیری بر فروش احتمالی باشگاه نخواهد داشت. او می‌تواند برای ادامه روند درخواست مجوز جداگانه بدهد که انتظار می‌رود این کار را انجام دهد اما دولت در صورت موافقت، سطحی از مشارکت را خواهد داشت که با شرایط آن مجوز تعریف شده است.

امضای نهایی قرارداد توسط وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش الزامی است، زیرا آبراموویچ قادر به دریافت سود از فروش نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.