پیش‌بینی جذاب از آینده قیمت طلا و بیت‌کوین

امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ قیمت دلار، سکه و طلا روندی صعودی داشتند، ولی بازار سرمایه با ریزش مواجه بود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ در بازار آزاد و در لحظه تنظیم این گزارش ۲۶,۲۵۰ تعیین شده است. قیمت طلا و سکه نیز روندی صعودی داشته، اما بورس با مسیری نزولی همراه بوده است.

دبی رمزارز روس‌ها را بلوکه می‌کند؟

رویترز گزارش داده که شرکت‌های بزرگ ارز دیجیتال در امارات عربی با درخواست‌های میلیارد دلاری برای نقد کردن ارزهای دیجیتال مواجهه شدند. مدیران صرافی‌ها ادعا کردند میلیاردرهای روسی قصد انتقال ثروت خود به جای دیگری را دارند.

ارزهای دیجیتال زیادی در شرکت‌های مالی امارات ذخیره شده است. یک شرکت ارز دیجیتال در ۱۰ روز گذشته درخواست‌های زیادی از سمت کارگزاران سوئیسی برای نقد کردن میلیاردها دلار بیت‌کوین دریافت کرده است.

«هرگز به این میزان درخواست برای نقد کردن بیت‌کوین نداشتیم. یک درخواست قصد نقد کردن دو میلیارد دلار بیت‌کوین را داشت. شرکت ما به طور معمول یک بار در ماه از این درخواست‌های بزرگ دریافت می‌کرد.»

این مدیر در رابطه با یک درخواست فروش تکان‌دهنده گفت: همین چند روز پیش یکی از مشتریان به دفتر آمد و گفت قصد دارد ۱۲۵ هزار بیت‌کوین بفروشد و پولش را به استرالیا بفرستد. به او گفتم که این مبلغ معادل شش میلیارد دلار است!

دبیرخانه امور اقتصادی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که دارایی‌های دیجیتال روسیه تحریم می‌شود. این یعنی ناظر بازار مالی سوئیس می‌تواند دارایی‌های دیجیتال افراد روسی را در کشورهای مختلف مسدود کند.

دبی حالا قطب ارز دیجیتال در آسیا است. عدم جانبداری دولت امارات میان دعواهای شرق و غر ب باعث شده تا روس‌ها دبی را محل امنی برای دارایی دیجیتال خود بدانند.

رویترز در گزارشی از سرویس‌های املاک دبی ادعا کرده که در چند ماه گذشته افراد ثروتمند روسیه و بلاروس ثروت خود را با ارز دیجیتال به دبی آورنده‌اند.

کدام سهام بورسی رشد می‌کنند؟

بورس در هفته گذشته صعودی بود و شاخص کل وارد کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی شد. کارشناسان می‌گویند با وضعیت حال حاضر مذاکرات برجام احتمالا طی این هفته معاملات نوسانی دنبال شود.

موسس و مدیر SteelMint، دروو گوئل طی روزهای اخیر به PTI گفت: قیمت‌ها در بازار‌های بین المللی رشد پیدا کردند و به حدود ۱۳۵ دلار در هر تن رسید. از وقتی که در آخرین هفته فوریه تنش بین روسیه و اوکراین شروع شد تا کنون قیمت‌ها افزایش یافته است. این موضوع می‌تواند یک سیگنال مثبت برای صنایع فولادی باشد.

کارشناسان عقیده دارند در صورت توافق در مذاکرات وین، سهام ریالی صعود می‌کنند. یعنی گروه‌های خودرویی، حمل و نقل، غذایی، بانکی‌ها رشد خوبی خواهند داشت.

در صورت عدم توافق صنایعی که با دلاری هستند رشد می‌کنند. همچنین می‌توان انتظار رشد از گروه‌های کشاورزی، مواد‌‌‌غذایی، تامین آب و برق و گاز، داروسازی به علت اینکه با معیشت مردم در ارتباط هستند می‌توانند رشد کنند.

بروز حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز پیش‌بینی کرد: این هفته بازار نوسانی و منفی است.

در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری کنیم؟

با وجود بهبود نسبی شرایط در بازار آیت محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید می‌کند: در روزهای پایانی سال است باید شاهد رونق بیشتری باشیم. اما به دلایل مختلف، به‌ویژه مساله انس جهانی طلا خبر چندانی از رونق نیست. بازار در حال حاضر در ثبات به‌سر می‌برد.

او معتقد است: هنگامی که نوسان وارد بازار شود مردم رغبتی به فروش محصولات خود نشان نمی‌دهند و بازار برهم می‌ریزد.

محمدولی درباره سرمایه‌گذاری در بازار سکه توضیح داد: فرقی نمی‌کند بازار افزایشی یا کاهشی باشد. برای بلندمدت و میان‌مدت بازار طلا و سکه، انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری است، ولی برای کوتاه‌مدت این بازار را توصیه نمی‌شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درخصوص چشم‌انداز بازار بیان کرد: بازار با شیب ملایمی به روند صعودی خود ادامه می‌دهد. قبل از مساله روسیه و اوکراین در یکی دوماه گذشته ثباتی در بازار حاکم بود که با وجود مذاکرات وین نوید این را می‌داد دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم. اکنون نیز اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد در ثبات قیمت‌ها موثر خواهد بود.

حسین یزدی، عضو اتحادیه طلای تهران نیز درخصوص بازار طلا گفت: در یک مقطع زمانی آتش بس اعلام می‎‌شود و به دنبال آن طلا که به شکل حبابی افزایش پیدا کرده بود ارزان می‌شود.

قیمت دلار در هفته جاری، ۰،۲۶ درصد افت داشت. صرافی ملی روز پنجشنبه، ۱۲ اسفند، نرخ فروش دلار را ۲۴ هزار و ۵۶۱ تومان اعلام کرد.

این در حالی است که این رقم در روز گذشته، ۱۹ اسفند، ۲۴ هزار و ۴۹۷ تومان ثبت شد.

قیمت دلار در بازار آزاد در روزهای ابتدایی هفته سوم اسفند، عمدتا در کانال ۲۶ هزار تومانی نوسان داشت. اما از روزهای میانی هفته، وارد کانال ۲۵ هزار تومانی شد و روند کاهشی به خود گرفت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.