حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق؛ پای ایران به میان آمد +ویدئو

آژیر خطر پایگاه «الحریر» در اربیل عراق پس از صدای انفجار‌های مهیب به صدا درآمد، منابع خبری نیز از حمله موشکی به مراکز موساد در اربیل خبر دادند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران،  آژیر خطر در نزدیکی پایگاه «الحریر» محل حضور نظامیان ارتش آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل عراق به صدا درآمد. ده‌ها راکت به مجتمع «زیرین»، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا در اربیل اصابت کرده است.

شبکه خبری اسکای نیوز از شنیده شدن صدای انفجار شدید در اربیل خبر داده است.

شبکه خبری المیادین نیز به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد اطلاعات اولیه نشان می‌دهد پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هدف حمله چند موشک قرار گرفت.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز اعلام کرد حمله موشکی رخ داده به اربیل از خاک ایران انجام شد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد حمله موشکی به ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل واقع در جاده «صلاح الدین» را هدف قرار داده است.

یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد کنسولگری آمریکا در اربیل هدف حمله موشکی دیشب بوده است؛ این ساختمان، تازه‌ساخت و فعلا خالی از سکنه است.

صابرین نیوز اعلام کرده است در حالی که ۱۲ موشک به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل اصابت کرد، شاهدان عینی می‌گویند، حداقل ۶ موشک به مواضع ارتش آمریکا در مجتمع زرین اصابت کرد.

صابرین نیوز از پرواز شدید آمریکایی‌ها در آسمان اربیل خبر داد و اعلام کرد گیرنده‌های سامانه ناوبری نظارتی ADS-B در حریم هوایی اربیل که در زمینه ترافیک هوایی تخصص دارد متوقف شد.

همزمان با آتش‌سوزی در پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل، آژیر‌های خطر در کنسولگری آمریکا در این شهر به صدا درآمد.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد دست‌کم ۱۴ موشک ۱۲۲ میلی متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد.

بیشتر ببینید:

فعال شدن آژیر‌ خطر در سفارت آمریکا در بغداد

صابرین نیوز با انتشار فیلمی از شنیده شدن صدای آژیر خطر در سفارت آمریکا در بغداد خبر داد.

پس از شنیده شدن آژیر‌های خطر در داخل سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد، دروازه‌های سفارت آمریکا بسته شدند و آماده باش کامل در پایگاه‌های نظامی در عراق اعلام شد.

نیرو‌های امنیتی کُرد با اعلام آماده‌باش، تمام راه‌های منتهی به فرودگاه اربیل، پایگاه الحریر و مجتمع صلاح الدین را به طور کامل بستند.

صابرین نیوز با انتشار تصاویری اعلام کرد پس از پرواز ناشناس پهپاد، صدای تیراندازی شدید در آسمان اربیل به گوش می‌رسد. پرواز‌ها نیز در فرودگاه اربیل متوقف شدند.

کانال خبری النجباء نیز به نقل از شبکه ماهواره‌ای خود گزارش داده است که حمله به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل به واسطه ۶ موشک بالستیک فتح ۱۱۰ صورت پذیرفته است.

صابرین نیوز: مراکز موساد در اربیل هدف حمله موشکی قرار گرفته‌اند

صابرین نیوز به نقل از منبع امنیتی نوشت، دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل (سرویس جاسوسی رژیم اشغالگر صهیونیستی) در اربیل مورد حمله موشکی بالستیک قرار گرفتند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرده است: هیچ تلفاتی در میان سربازان آمریکایی در پی حمله به اربیل عراق وجود ندارد.

صابرین‌نیوز با اعلام «ساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد، زمان برخورد موشک‌ها به پایگاه اسرائیلی در اربیل» نوشت: «این زمان به هیچ‌وجه تصادفی نیست!»

کانال خبری النجباء نوشت، درحالی که مسئولان کاخ سفید مدعی هستند در حمله به اربیل هیچ نیروی آمریکایی کشته نشده است، رصد پرواز‌ها از پرواز یک هواپیمای C۱۷ آمریکایی (هواپیمای آمبولانس) از پایگاه نیروی هوایی «رامشتاین» به سمت اربیل حکایت دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.