ظهور رنگین کمان خندان در آسمان +تصاویر

اخیرا، ناسا تصویری از رنگین کمان وارونه بر فراز آسمان را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، ماه گذشته (۲۴ فوریه) ناسا تصویری از یک رنگین کمان وارونه که در اثر بازتاب و شکست نور خورشید از طریق کریستال های یخ شکل گرفته بود را به اشتراک گذاشت. رنگین‌کمان یک کمان رنگارنگ است که توسط قطرات آب و تابش نور ایجاد می‌شود.

نور با تابش  به یک قطره آب شکسته شده و جهت آن تغییر می‌کند. سپس آن نور از پشت قطره منعکس  می‌شود. همانطور که این نور منعکس شده قطره را ترک می‌کند، دوباره در زوایای متعدد شکست می‌خورد و باعث ایجاد رنگ قرمز طولانی‌ترین و بنفش کوتاه‌ترین طول موج می‌شود. نور هر طول موج در زاویه متفاوتی منعکس می‌شود و طیف از هم جدا می‌شود و رنگین کمان تولید می‌شود.

رنگین کمان خندان

به نقل از باشگاه‌خبرنگاران، مارچلا جولیا پیس، ۴۷ ساله، عکاس نجومی ایتالیایی و معلم مدرسه ابتدایی این رنگین کمان را زمانی که خورشید در آسمان پنهان بود مشاهده کرد. این معلم ابتدایی درباره عکس خود گفت:” این عکس روی سر ما بار‌ها آشکار شده، اما نادیده گرفته شده، زیرا هر چیزی که نیاز داریم اکثرا در مقابل ما وجود دارد و سرهایمان نیز بیشتر در گوشی است.”

بسیاری قوس اطراف را به عنوان “رنگین کمان خندان” تعریف می‌کنند، زیرا رنگ‌های آن در مقایسه با رنگین کمان معمولی که مشاهده می‌کنیم معکوس است. از بین همه پدیده‌های هاله، همان‌طور که در عکس دیده می‌شود، رنگ‌های زنده‌تر، روشن‌تر و واضح‌تری را دارد. گفتنی است که این عکس به عنوان« تصویر نجوم روز» توسط ناسا انتخاب شد.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.