حذف یک گروه خاص از رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جلسات مکرر با موضوع رتبه بندی، گفت: تلاش می کنیم تا این کار دقیق و جدی انجام شود و تأکید داریم که یکی از مهم ترین اقدامات ما نگاه به هدف رتبه بندی است که می تواند برای جامعه و معلمان موثر باشد.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از اقتصادآنلاین، نوری با بیان اینکه در ماده یک رتبه بندی به افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت و اعتلای کرامت و منزلت همچنین استقرار نظام پرداخت براساس شایستگی و توسعه مستمر شایستگی عمومی و حرفه ای معلمان اشاره شده است، افزود: در لایحه قدیم دولت، افراد هر 6 سال یک بار مشمول رتبه بندی می شدند اما اکنون افراد هر 5 سال یک بار مشمول رتبه بندی خواهند شد و محدودیت سنوات نیز ندارد اما برای یک عده که در مناطق محروم خدمت می کنند و یا معلم شاغل در مدارس استثنایی و ابتدایی هستند این رتبه هر سال 3 ماه کم می شود و به 4 سال تقلیل پیدا می کند و برای معلمانی که تاییدیه بنیاد نخبگان را دارند نیز یک رتبه 3 ساله خواهد بود.

نوری گفت: در اجرای این قانون از دولت، مجلس، رئیس جمهور و شورای نگهبان تشکر میکنم زیرا این کار گسترده ای است که با تلاش دولت؛ در حداقل زمان ممکن به نتیجه رسید.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همه معلمان رسمی، پیمانی و افرادی که حکم معلمی دارند، اما در ادارات آموزش و پرورش خدمت می‌کنند و همچنین معلمان غیررسمی که احکام استخدامی دارند؛ شامل رتبه بندی خواهند شد، ولی این قانون شامل معلمان بازنشسته نخواهد شد.

3 نظر
  1. بازنشسته فرهنگی

    امیدواریم در همسان‌سازی بازنشستگان با شاغلین این مورد مهم انجام گیرد

  2. از دست رفته

    خواهشاً اینقدر معلمان رو اذیت نکنین بهانه نیارین که آی اینها چقدرکارمیکنن و چصدرحق دستمزد شون هست وفلان…. این عزیزان، معلمی شغلشون هست راه درآمد دیگری ندارند نه ارث پدر و نهذمالو منال انباشته دارند، هیجچچجی ندارن لطفا، نگین چقدر پول در مقابل چقدر کار!!!! مگه نمایندگان محترم چقدر کارمیکنن یا دیگر عزیزان در شغلهای بالاو ادارجات دیگر چقدر زحمت میکشند که نجومی میگیرن و در رفاه کامل هستن؟؟؟؟؟؟؟

  3. فرهنگی

    آخه کدام عقل سلیم قبول می کنه که بازنشسته ی بدبختی که چند تا بچه داره و اجاره نشین باید حقوقش کمتر از کسی باشه که امسال اولین سال خدمت انهاست….؟ عدالت کجاست؟ چرا بفکر بازنشسته بیچاره نیستید؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.