چیستا یثربی: به من گفتند ساکت، خودشان صیغه آقای (…) شدند!

واکنش متفاوت چیستا یثربی به امضاکنندگان طومار حمایت از زنان سینما، خبرساز شد.

به گزارش تازه نیوز، یک روز پس از انتشار بیانیه جمعی از زنان سینماگر ایرانی علیه آزارگران جنسی می‌گذرد و این بیانیه در میان رسانه‌های رسمی علاوه بر انتشار در خبرگزاری فارس در بخش خبری بیست‌وسی هم به طور مفصل به آن پرداخته شد. حالا واکنش چیستا یثربی نویسنده تئاتر و سینما و منتقد ادبی ابعاد تازه‌ای به این بیانیه داده است.

سینما مثبت گزارش داد: یثربی با اشاره‌هایی مبهم به اتفاقی مشابه که پانزده سال پیش برایش رخ داده، نویسندگان این بیانیه را «یک مشت دروغگوی ترسوی موقعیت‌طلب» معرفی کرده که در موقعیتی مشابه که او مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود به او گفته بودند: خفه شو!

یثربی با اشاره‌ای مبهم به یکی از بانوان خانه سینما که اخیرا مرحوم شده نیز می‌گوید که آن فرد به او گفته: حرف بزنی، خودم ساکتت می‌کنم!

در نامه چیستا یثربی آمده است:

پانزده سال با وحشت، پنیک و استرس؛ زندگی کردم و شما صیغه شدید!
معشوقه یک‌روزه و یک‌ساعته شدید! جایزه فجر گرفتید. به عنوان خانم باوقار، متین و خوش حجاب سینما از شما یاد شد! روحتان و جسمتان را فروختید و مرا مجنون جلوه دادید و پولدار شدید! پانزده سال در وحشت، زیستم. با‌ ocd حاد.
مگر پانزده سال پیش به من نگفتید چیستا خفه شو! در هر شغلی پیش میاید. ممنوع الکارت می‌کند! او وصل است. قدرت دارد تو نه!
من یکجا گفتم. مصاحبه کردم و جواب دادم. بعد در اوج ناباوری ممنوع الکار شدم! و شما فیلم ساختید؛ فیلم بازی کردید؛ جایزه فجر گرفتید!
به عنوان خانم‌های با وقار و متین سینما از شما یاد شد در حالی که صیغه بودید!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.