کری سنگین کنعانی‌زادگان برای امباپه در جام جهانی!

کنعانی‌زادگان کری‌خوانی برای رقبای ایران در جام جهانی را آغاز کرد؛ حتی برای تیم‌هایی که خیلی بعید است بتوانیم مقابل‌شان قرار بگیریم!

به گزارش تازه‌نیوز، محمدحسین کنعانی‌زادگان که روزهای پایانی قراردادش با الاهلی قطر را دنبال می‌کند، پاسخ جالبی به سوالات در خصوص شرایط تیم ملی در جام جهانی داد. او از تمایل و علاقه خود برای تقابل با فرانسه و البته امباپه می‌گوید و این‌که امیدوار است با صعود از این مرحله این اتفاق برای او بیفتد. البته باید این مساله را در نظر گرفت که تقابل با فرانسه نیازمند این موضوع است که ایران علاوه بر صعود از این مرحله، در مرحله بعدی نیز رقیب خود را شکست دهد!

در همین ارتباط: روز و ساعت بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲

بخش‌هایی از گفت‌وگوی او با ورزش۳ را می‌خوانید:

چرا کنعانی‌زادگان مصاحبه نمی‌کرد؟

کنعانی‌زادگان در ابتدای صحبت‌هایش با اشاره به این‌که مدت‌ها از گفت‌وگو با رسانه‌ها خودداری کرده بود، از رسانه‌ها از این بابت عذرخواهی کرده و در ادامه گفت: تا قبل از جام جهانی قصد صحبت نداشتم و می‌خواستم برای این رقابت‌ها تمرکز کنم و از این بابت از دیگر رسانه‌ها عذرخواهی می‌کنم. می‌خواهم تمرکزم روی بازی‌های ملی و باشگاهی باشد و انشاالله بعد از صعود از گروه‌مان در جام جهانی صحبت خواهم کرد.

مدافع سابق پرسپولیس درباره قرعه جام جهانی و شناختی که از حریفان ایران در این رقابت‌ها و حسش از تقابل با انگلیس و آمریکا و حریف سوم ایران بعد از پلی‌آف گفت: می‌دانید که بزرگترین رویداد فوتبالی جهان است. همه کشورها تلاش می‌کنند تا در این جام بزرگ شرکت کنند. ایران هم با قدرت در این رقابت شرکت خواهد کرد. انگلیس فوتبال را به همه دنیا شناسانده و معتبرترین لیگ جهان را دارد. سخت است با این تیم بازی کردن و در گروه سختی حضور خواهیم داشت. باید با آمریکا هم بازی کنیم که این بازی هم مسلما آسان نخواهد بود. بین ولز، اسکاتلند و اوکراین هم واقعا فرقی نمی‌کند.

کاش با فرانسه بازی می‌کردیم تا به امپابه نشان می‌دادم چه مدافعی هستم!

کنعانی‌زادگان در واکنش به این سوال که ترجیحش برای قرعه جام جهانی چه بود گفت: من واقعا دوست داشتم که با فرانسه بازی کنیم. دوست داشتم مقابل امباپه بازی کنم چون به نظرم کامل‌ترین بازیکن جهان است و واقعا دوست داشتم مقابل او بازی کنم. بازیکن خیلی قوی‌ای است و می‌بینم که همه مدافعان جهان کار سختی مقابل او دارند و نمی‌توانند کارایی که برابر مهاجمان دیگر دارند برابر او ندارند. دوست داشتم مقابل امباپه بازی کنم و قدرتم را به او نشان دهم و انشاالله که از گروه‌مان صعود کنیم و مقابل او قرار بگیرم.

کاری می‌کنیم ساوگیت ایران را بشناسد و یادگاری خوبی برایش بماند
کنعانی زادگان در واکنش به این سوال که در صحبت‌هایش به صورت جدی از تمایل و هدف برای صعود به مرحله بعدی می‌گوید و آیا به طور صادقانه هم این توانایی را در تیم ملی برای این مهم می‌بیند، گفت: من همه چیز را مثبت می‌بینم و به چیزهای منفی فکر نمی‌کنم. خیلی‌ها می‌گویند انگلیس و آمریکا در گروه ما هستند و سخت است. ما هم ایران هستیم و تمام تلاش خودمان را خواهیم کرد تا با صعود از این گروه راهی مرحله بعدی شویم. در جام جهانی قبلی هم ما مقابل تیم‌های بزرگی مثل پرتغال و اسپانیا بازی کردیم و برای ما فرقی نمی‌کند جلوی چه تیمی بازی کنیم. مربی انگلیس گفته بود که شناختی از ایران ندارم اما در جام جهانی شناختی برای ایشان خواهیم گذاشت که سال‌ها یادگاری بماند!

انتخاب به عنوان بهترین مدافع وسط آسیا کمک تیم ملی و پرسپولیس بود
مدافع ملی‌پوش ایرانی تیم الاهلی قطر درباره عملکردش در تیم ملی که با توجه به آمارها یکی از برترین مدافعان ایران در مسیر جام جهانی بوده، این‌طور گفت: خدا را شکر که کمک همه بچه‌های تیم در پرسپولیس و تیم ملی بوده تا به این شرایط برسیم. وقتی در ایران بازی می‌کردم و در تیم ملی همه به من کمک کردند. من، سردار و مهدی طارمی جزو بازیکنان برتر آسیا شناخته شدیم. من جزو برترین مدافعان آسیا بعد از فینال آسیا معرفی شدم و عملکردم در تیم ملی به عنوان بهترین مدافع وسط آسیا معرفی شدم که خدا را شاکرم.

اسکوچیچ در جام جهانی دنبال بازی دفاعی نخواهد بود

کنعانی‌زادگان درباره فلسفه تیم ملی در بازی‌های ایران در جام جهانی و این‌که آیا به دنبال نمایش تدافعی مقابل این حریفان قدرتمند خواهند بود، گفت: مسلما بستگی زیادی به شرایط بازی و بازیکنان خواهد داشت. این‌که آقای اسکوچیچ چه تفکر و روندی را دنبال خواهند کرد، با توجه به شناختی که از ایشان پیدا کرده‌ام، آقای اسکوچیچ هر تیمی را از صبح تا شب بارها آنالیز می‌کنند. منظورم این است که بارها فیلم بازی حریفان را خواهند دید و بر اساس تاکتیک حریف فلسفه بازی ما را مشخص خواهند کرد. فکر نکنم بازی تدافعی را در نظر داشته باشند و درست است که انگلیس بازیکنان قدرتمندی دارد اما مسلما ما هم به دنبال یک نمایش فوق‌العاده مقابل حریف خواهیم بود.

بازی‌سازی را دوست دارم و از پاس گل خوشم می‌آید
وی درباره پاس گل جالب توجهی که مقابل لبنان با دید عالی که نسبت به عمق دفاعی حریف داشت ارسال کرده بود، این‌طور توضیح داد: اولا زحمت همه بچه‌ها بود. من در این بازی دو پاس گل دادم. من بازی‌سازی از دفاع را واقعا دوست دارم که به بهترین شکل انجام دهم. مربیان هم همیشه می‌گویند که نقطه قوت من است و این‌که از آن استفاده می‌کنم به تیم باشگاهی و تیم ملی کمک کنم برای خودم هم رضایتبخش است. دو پاس گل مقابل لبنان دادم که پاس گل اول خیلی خوب بود اما در بازی باشگاهی هم از این پاس‌ها دادم که متاسفانه تبدیل به گل نشده است. البته در بعضی بازی‌ها هم پاس ماقبل گل هم دادم. خدا را شکر که توانستم مردم ایران را خوشحالم کنم و امیدوارم همیشه ادامه داشته باشد و از مردم هم می‌خواهم تیم ملی را دعا کنند تا قوی‌تر این مراحل را دنبال کنیم و از فدراسیون هم می‌خواهم که حمایت داشته باشند. می‌دانم که به دنبال بازی‌های تدارکاتی مناسبی هستند تا با آمادگی بالا مهیای حضور در جام جهانی شویم.

دو ماه دیگر با الاهلی قراداد دارم و بعد ببینیم خدا چه می خواهد
کنعانی زادگان در پایان صحبت‌‎هایش به مساله ادامه همکاری با الاهلی قطر یا تمایل به تجربه فضای جدید پرداخت و گفت: من دو ماه دیگر با این تیم (الاهلی قطر) قرارداد دارم و تمام تمرکزم روی این تیم است. یک جام کوچک هم در پیش داریم که فکر کنم در ماه رمضان برگزار خواهد شد. بازی انشاالله تمام خواهد شد و بعد از آن تصمیم خواهیم گرفت که چه کنیم و چه اتفاقی خواهد افتاد. هر چه خدا بخواهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.