وال استریت ژورنال جزئیات درگیری‌های اخیر ایران و اسرائیل را افشا کرد!

این کارزار، عقب نشینی نیروهای ایران را موجب شده اما برای مقابله با استقرار تمام عیار ایران و تهدیداتش کافی نیست.

به گزارش تازه‌نیوز، دیون نیزن باهوم در مقاله‌ای تحلیلی از رویارویی جدید ایران و اسرائیل در وال‌استریت ژورنال نوشت:

ارتش اسرائیل می گوید که از سال ۲۰۱۷، بیش از ۴۰۰ حمله هوایی، بعنوان بخشی از کارزار گسترده علیه اهداف ایران و متحدانش در سوریه انجام داده است. رهبران رژیم صهیونیستی از این کارزار به عنوان “جنگِ بین جنگ ها” یاد می کنند که هدفش بازدارندگی و تضعیف توان دفاعی ایران است.

تحلیلگران بر این باورند که این حملات در هدف قرار دادن فعالیت‌های نظامی ایران موفق بوده اما درگیری ها را به دیگر عرصه ها همچون دریا و بر فراز آسمان کشانده است.

از جمله اهداف مورد حمله می توان به سامانه های پدافند هوایی سوریه و پایگاه های پهپادی که مستشاران ایرانی در آنجا مستقر هستند، اشاره کرد. بنا بر ادعای مرکز امنیتی نورث استار NorthStar Security Analysis، در این حملات بیش از سه هزار نفر از نیروهای نظامی ایران، سربازان سوری و شبه نظامیان تحت حمایت ایران کشته شده اند. کارمیت ولنسی پژوهشگر موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل می گوید: این کارزار، عقب نشینی نیروهای ایران را موجب شده اما برای مقابله با استقرار تمام عیار ایران و تهدیداتش کافی نیست. ایران نفوذ گسترده ای در سوریه دارد و به حزب الله سامانه های موشکی پیشرفته می دهد که قادرند اسرائیل را هدف قرار دهند.

کارزار اسرائیل علیه ایران در سوریه در میانه حمله روسیه به اوکراین مورد توجه قرار گرفته است. اسرائیل با مسکو تفاهم دارد که روسیه در حملات هوایی اسرائیل به مواضع ایرانی دخالت نمی کند. رخدادهای چند وقت اخیر از حمایت محدود اسرائیل از اوکراین خبر می دهد. رئیس جمهور اوکراین از اسرائیل به خاطر عدم ارسال سلاح به کی یف انتقاد کرد. با این حال، رهبران اسرائیل نگران هستند که ارسال سلاح، خشم مسکو را برانگیزد و توانایی آنها برای هدف قرار دادن مواضع ایران در سوریه را تضعیف کند.

اسرائیل از پهپادهای کوچک برای انجام حملات در داخل ایران بهره برده است. اسرائیل همچنین چندین پهپاد و هواپیمای بدون سرنشین سرنگون شده ایران را تجزیه و تحلیل کرده که مشخص شده برخی از آنها نمونه های ساخته شده از روی پهپادهایی است که ایران سرنگون کرده است.

تهدید هواپیماهای بدون سرنشنین ایران به یکی از نگرانی های اصلی رهبران اسرائیل تبدیل شده و آنها در نوامبر گذشته تصاویر ماهواره ای از پایگاه هواپیماهای بدون سرنشین ایران را منتشر کردند و به تهران هشدار دادند که اسرائیل توسعه این برنامه ها را تحمل نخواهد کرد.

تصاویر ماهواره ای منتشر شده آسیب به پایگاه پهپادی در کرمانشاه را نشان می داد که روزنامه هاآرتص مدعی شد هدف حمله پهپادی اسرائیل قرار گرفته بود. چهار هفته بعد ایران پایگاهی در اربیل را هدف قرار داد و اعلام کرد جاسوسان اسرائیلی از آنجا برای انجام حمله پهپادی استفاده می کردند.

این مطالب را از دست ندهید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.