آخرین خبر از متن نهایی توافق برجام و آزاد‌سازی چندین میلیارد دلار ایران

سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با متن نهایی توافق برجام و همچنین آزادسازی دارایی‌های ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، سعید خطیب زاده صبح روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران داخلی و خارجی با تبریک ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای تصریح کرد: به رغم تمامی محدودیت ها و مشکلاتی که نظام سلطه بین المللی برای پیشرفت جوانان این مرز و بوم ایجاد کرده، جوانان ایران توانسته‌اند مرز دانش را در حوزه های مختلف از جمله فناوری هسته‌ای در قلمرو ایران بزرگ گسترش دهند و این باعث افتخار است.

وی همچنین با اشاره به دیدار اخیر مقامات فدراسیون فوتبال با وزیر خارجه اظهار کرد: برنامه ویژه ای برای دیپلماسی ورزشی در ماه های آینده با تشکیل کارگروهی در وزارت خارجه و دعوت از نهادهای ذیربط شکل گرفته است که بخشی از آن کمک به فدراسیون فوتبال و در بخش های دیگر کمک به وزارتخانه های مرتبط با گردشگری است.

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با نامه دیروز نمایندگان مجلس به رئیس جمهور در مذاکرات وین و تأکید آن ها مبنی بر اینکه خط قرمزها و شروط آن ها باید در مذاکرات وین لحاظ شود، تصریح کرد: صدای نمایندگان ملت در پی ماه هایی که مذاکرات انجام شده همواره شنیده شده است.

وی ادامه داد: البته هنوز متنی نهایی نشده که درباره آن صحبت کنیم و روشن است که با راهبری شورای عالی امنیت ملی و اجرای وزارت خارجه تاکنون خطوط قرمز مشخص شده نعل به نعل رعایت شده و اگر مواردی نیز به نتیجه نرسیده دلیل اصلی آن عدم پاسخگویی طرف مقابل در چارچوب تعیینی است.

وی تأکید کرد: اگر قرار بود خطوط قرمز را رد کنیم توافق چندین ماه قبل به دست می آمد و ما با پافشاری بر خطوط قرمز خود مذاکرات را جلو می بردیم.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با دورنمای مذاکرات وین با توجه به زیاده خواهی هایی که آمریکایی ها به تازگی در جریان این مذاکرات بار دیگر مطرح کرده اند، تصریح کرد: ما هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که طرف آمریکایی نشان دهد اراده قطعی برای بازگشت به تعهداتش ذیل برجام و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل دارد. متأسفانه آمریکا تلاش می کند و انرژی و وقت خود را مصروف این کرده که اجزا و بخش هایی از فشار حداکثری خود را حفظ کند.

خطیب زاده ادامه داد: آنچه که برای ما اهمیت دارد انتفاع اقتصادی و قطعی مردم از رفع تحریم ها است. سدهایی را طرف آمریکایی در این زمینه ایجاد کرده که منافع مردم ایران از برجام به حداقل برسد و ما با آگاهی کامل این موارد را به طرف مقابل اعلام کردیم.

وزیر امور خارجه در مورد اخبار منتشر شده درباره آزادسازی بخشی از پول های بلوکه شده ایران با تایید این خبر گفت: اصل آزادسازی انجام می شود.

وی ادامه داد: تا آخر هفته‌ یک هیات ارشد به این منظور به تهران سفر می‌کند و بخشی از پول های بلوکه شده ایران به زودی آزاد می‌شود.

۱ نظر
  1. عدالت

    اگر پولهای ایران ازاد شده پس چرا قیمت سکه امامی به بالای سیزده میلیون رسیده ؟ پولهای ازاد شده ملت ایران رو کجا می برید که به جای انکه تورم بشکنه روز به روز بیشتر می شه. سکه 13 میلیون تومانی یعنی لکه ننگ بر دولت شما

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.