اتصال برق ۱۲خانه را خاکستر و ۳۵ نفر را بی‌خانمان کرد

اتصال برق در یک خانه روستایی کافی بود تا آتش‌سوزی بزرگی به راه بیفتد و در مدتی کوتاهی ۱۲خانه را به خاکستر تبدیل و دست‌کم ۳۵نفر را بی‌خانمان کند.

به‌گزارش تازه‌نیوز، حادثه هولناک آتش‌سوزی ساعت ۵بامداد پنجشنبه در روستای ارازگل شهرستان رامیان واقع در استان گلستان اتفاق افتاد. درحالی‌که اهالی روستا در خواب بودند ناگهان یکی از خانه‌ها دچار آتش‌سوزی شد. نزدیک بودن خانه‌های روستایی به یکدیگر و وجود چجوب و علوفه و وسایل قابل اشتعال موجب شد در زمان کوتاهی دامنه آتش گسترده شده و به خانه‌های دیگر روستا برسد. با وجود اینکه دقایقی بعد روستاییان متوجه آتش‌سوزی شدند اما دیگر کار از کار گذشته و شعله‌های آتش ۱۲خانه را در برگرفته بود. در این شرایط بود که اهالی روستا با امکانات اولیه‌ای که در اختیار داشتند مشغول خاموش کردن آتش و نجات عزیزان‌شان شدند.

به نقل از همشهری، فرهاد میقانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در این‌باره گفت: در پی اطلاع‌رسانی به هلال احمر شهرستان‌های آزادشهر و رامیان، ۳تیم امدادی برای پشتیبانی و امدادرسانی به روستای ارازگلِ خان ببین اعزام شدند. آتش‌سوزی ۳۵نفر حادثه دیده داشت که در پی آن ۴خانوار که نیاز به اسکان موقت داشتند، اسکان داده شدند و اقلام غذایی میان آنها توزیع شد. سایر خانواده‌ها در منزل اقوام ساکن شدند. همچنین یکی از آسیب‌دیدگان به‌صورت سرپایی مداوا شد. در همین حال رسول حسام، مدیرکل مدیریت بحران گلستان علت حادثه را اتصالی سیم برق یخچال یکی از خانه‌ها اعلام کرد و گفت: به‌دلیل چوبی بودن شیروانی‌ها حریق به اطراف هم سرایت کرده بود. هرچند کسی در این حادثه صدمه جانی ندید اما ۷۰ تا ۱۰۰درصد لوازم خانگی روستاییان از بین رفت.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.