خواندنی‌هایی درباره پیرترین انسان زمین که هفته پیش درگذشت/ حالا رکورد دست یک زن راهبه است +تصاویر

کانه تاناکا شهروند ژاپنی در سن ۱۱۹ سالگی درگذشت؛ او دو جنگ جهانی را تجربه کرد و در روزهایی که تلویزیون اختراع شد یا نخستین انسان روی ماه فرود آمد، می‌زیست.

به گزارش تازه‌نیوز، پیرترین انسان جهان در ۱۱۹ سالگی درگذشت. بر پایه گزارش مقامات محلی فوکوئوکا در ژاپن، کانه تاناکا متولد این شهر روز ۱۹ آوریل درگذشته است.

به نقل از دویچه وله، تاناکا در دوم ژانویه سال ۱۹۰۳ به عنوان هفتمین کودک در خانواده‌ای که ۸ فرزند داشت، چشم به جهان گشود. در سال ۱۹۲۲ در سن ۱۹ سالگی ازدواج کرد و صاحب ۴ فرزند شد و یک کودک را هم به فرزندخواندگی پذیرفت. زمانی که همسر و پسر بزرگش در سال ۱۹۳۷ راهی جنگ علیه چین شدند، تاناکا با راه‌اندازی فروشگاه نودل تأمین مخارج خانواده را به عهده گرفت. پس از پایان جنگ او و همسرش یک فروشگاه کیک برنج راه انداختند.

تاناکا در عمر ۱۱۹ ساله‌ خود شاهد پنج امپراتور در ژاپن بود. در ۱۱۶ سالگی نامش به عنوان کهن‌سال‌ترین انسان جهان در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد.

خوراک محبوب تاناکا: شکلات!

او زمانی «خوراک خوشمزه» و «یادگیری» را راز عمر طولانی‌ خود نامیده بود. شکلات، یکی از خوراکی‌های مورد علاقه او بود.

این مطلب را هم ببینید: آمادگی پدر پرجمعیت‌ترین خانواده ایرانی برای مناظره با مخالفان فرزندآوری! +عکس

تاناکا حتی در سالمندی هم همچنان علاقه‌ی زیادی به ریاضیات و بازی اتللو داشت. گفته می‌شود که ساعت ۶ صبح از خواب پا می‌شد و شب‌ها ساعت ۹ به رخت‌خواب می‌رفت.

پیرترین انسان جدید، در فرانسه است

بر پایه گزارش یک گروه تحقیقات سالمندی، پس از درگذشت تاناکا، حالا پیرترین انسان روی زمین یک راهبه، شهروند ۱۱۸ ساله و ۷۳ روزه فرانسوی است.

خواهر آندره فرانسوی پیرترین انسان
خواهر آندره در جشن تولد ۱۱۷ سالگی

خواهر آندره در شهر تولون در ساحل مدیترانه زندگی می‌کند؛ راهبه‌ای که در سال ۲۰۲۱ به بیماری کرونا مبتلا شد ولی از آن جان سالم به در برد. او از سال ۲۰۱۷ سالمندترین شهروند فرانسه و از ژوئن ۲۰۱۹ سالمندترین اروپا بوده است. با مرگ تاناکا حالا او عنوان پیرترین انسان جهان را هم از آن خود کرده است.

خواهر آندره در مصاحبه‌ای به مناسبت تولد ۱۱۵ سالگی‌ خود، درباره خواهر دوقلویش که در سال ۲۰۱۸ درگذشت، گفت: او مرا صدا می‌زند، مرا به سوی خویش می‌خواند. برایم دعا کنید که خدا خیلی چشم به راهم نگذارد. خدا دیگر دارد اغراق می‌کند!

این مطالب را هم ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.